نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد



 اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

 

به گزارش  صبح ساحل، براساس اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه آزمون سراسری شب گذشته _سه‌شنبه یازدهم مردادماه_ اعلام شد. بعد از اعلام نتیجه اولیه، مشاهده نمرات و رتبه کسب شده در آزمون و همچنین پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

لینک مشاهده نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ سازمان سنجش

 

کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته هنر روز هشتم تیر، ریاضی و انسانی نهم تیر، تجربی دهم تیر و زبان های خارجه یازدهم تیر با شرکت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب برگزار شد.

آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد است.

 

انتخاب رشته کنکور کارشناسی از ۱۷ مرداد آغاز می شود

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ معادل ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند.

احسان جمالی، معاون فنی و عمرانی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ٧۶ هزار نفر داوطلب ثبت نام کردند و برای بیش از یک میلیون و ۴٠٠ هزار نفر کارت صادر شد که از این تعداد ۶۴ درصد خانم و ٣۶ درصد آقا بودند؛ یک میلیون و ٣٠٠هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

به گفته جمالی، دفترچه انتخاب رشته جمعه چهاردهم مرداد منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز از روز دوشنبه هفدهم مرداد می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

او گفت: مهلت انتخاب رشته تا روز شنبه ٢٢ مرداد است و زمان ثبت نام و انتخاب رشته برای داوطلبان رشته‌های با سوابق تحصیلی از ١٨ مرداد آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در رشته پزشکی ٩٧٠٠ ظرفیت، دندانپزشکی ١٩٠٠، داروسازی ١۴٠٠ وجمع کل ١٢ هزار و ٩٠٠ ظرفیت موجود است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها