کلاه‌برداری میلیاردی در پوشش شرکت فولادی

قربانیان دیوار از جنس خریداران آهن



جوانی  که در سایت دیوار با درج فروش آهن و میلگرد اقدام به   کلاه‌برداری می‌کرد با تلاش کارشناسان  پلیس فتا  در تهران دستگیر و به بندرعباس منتقل  شد. ابوذر از اول سال تاکنون افراد مختلفی در کشور به‌خصوص بندرعباس را به بهانه فروش آهن‌آلات در پوشش شرکت فولادی  با پایین‌تر از قیمت بازار  فریب داده و مبالغ هنگفتی به دست آورده بود.
   
 آغاز ماجرا
درپی شکایت یکی شهروندان مبنی بر اینکه فردی در سایت دیوار از وی میلیونی کلاه‌برداری کرده، پرونده‌ای در پلیس فتای استان هرمزگان  به جریان افتاد.این شاکی بیان داشت که مدتی قبل قصد خرید آهن و میلگرد  از دیوار داشته که  با آگهی در این خصوص مواجه شده است، فروشنده چندین تن آهن‌آلات شرکتی وابسته به مجتمع فولاد ، قیدشده بود که قیمتش پایین‌تر از عرف بازار بود.وی  با شماره ذکرشده در آگهی تماس برقرار کرده است و   ابوذر پس از توضیحات قانع‌کننده در خصوص  آهن  به خریدار  مدعی شده که  باید مبلغ به‌عنوان پیش‌پرداخت ،حدود ۸۰۰ میلیون تومان به شماره‌حساب شرکت مذکور واریز کند.
   
 خبری از کالا نشد
شاکی پرونده با تصور اینکه حتماً این شرکت معتبر است بدون هیچ شک و شبهه‌ای  مبلغ درخواستی را به‌حساب  موردنظر  واریز کرد.  اما پس از چند روز که هیچ کالایی برای او ارسال نمی‌شود با شماره موردنظر  تماس گرفته  اما آن شماره جوابگوی تماس‌های او  نیست .وی که متوجه کلاه‌برداری شد در اسرع وقت اقدام به شکایت کرد .
   
 آهن‌آلات میلیاردی 
رئیس پلیس فتا هرمزگان بابیان اینکه در تحقیقات دریافتیم متهم با این ترفند توانسته بود میلیاردها تومان  از افراد مختلف در سراسر کشور به همین شیوه  کلاه‌برداری کند، افزود: با اقدامات پلیسی، مشخص شد این فرد شیاد پس از واریز وجوه ،آهن‌آلات خریداری‌شده از مجتمع فولاد  را تحویل می‌گرفته است و به‌جای اینکه به خریداران تحویل دهد آن را جداگانه به افراد دیگر  می‌فروخته است .
اعتراف پس از بازگشت به بندرعباس
به گفته سرهنگ احسان بهمنی، با رصد و یکسری اقدامات پیچیده اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم  ۳۲ ساله فراری،در تهران شناسایی و دستگیر شد  و به بندرعباس انتقال یافت شد . وی در بازجویی اولیه اتهام را انکار می‌کرد اما با مشاهده مستندات ناچار  به جرم خود اعتراف کرد .
ابوذر در ادامه بازجویی به کلاه‌برداری از چند نفر از هم‌وطنان سراسر کشور در پوشش شبکه‎‌های اجتماعی و سایت‌های واسط با همین ترفند اعتراف کرد و بیان داشت که پولی که به حسابش واریز می‌شد آهن‌آلات را از مجتمع فولاد تحویل  و به‌جای اینکه به خریداران تحویل دهد آن را جداگانه در بازار به فروش می‌رساند و در این مسیر میلیاردها تومان به‌حساب زده است.ابن دلال پس  از اقرار صریح به جرم ، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.
   
 هشدار پلیس 
رئیس پلیس فتا هرمزگان  از شهروندان خواست هرگز به آگهی‌های فریبنده و گفته‌های صاحب آگهی مبنی بر اینکه در صورت دریافت بیعانه کالا را به آن‌ها خواهد فروخت، اعتماد نکنند و مبلغ معامله رازمانی پرداخت کنند که کالا را دریافت کرده‌اند.
(اسم متهم مستعار است )

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها