کیفیت‌بخشی به جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در دستور کار گرفت



مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از آموزش وپرورش هرمزگان در برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی، از کیفیت‌بخشی به این جشنواره برای درخشش در عرصه‌های بین‌المللی خبر داد.

           

به گزارش صبح ساحل،  عباس مهاجر شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر درسی در بندرعباس افزود: تئاتر درسی به واسطه بکارگیری ابزار هنر، بازی، خلاقیت و پویایی در یادگیری، یکی از بهترین روش‌های یادگیری و یاددهی در کلاس درس دوران ابتدایی است.

 وی با ابراز خرسندی از کیفیت برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی که‌ بهمن ماه سال گذشته در میناب هرمزگان برگزار شد، اظهارداشت: این جشنواره یک سال است که به صورت ملی برگزار می‌شود و تلاش داریم که در سال‌جاری، چند کشور نیز به صورت نمونه و آزمایشی به این جشنواره ملی دعوت شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: این جشنواره در سالجاری نیز به میزبانی استان هرمزگان و آموزش و ‌پرورش شهرستان میناب که خاستگاه تئاتر درسی کشور شناخته شده است، برگزار می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان میناب و رییس نخستین جشنواره ملی تئاتر درسی نیز ضمن ارائه گزارشی پیرامون فعالیت صورت گرفته برای برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر درسی گفت: در سال گذشته نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ اثر دانش آموزان دوره ابتدایی از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

داریوش فدویان افزود: بعد از چندین پالایش تخصصی، ۲۵ اثر نهایی معرفی و مراسم پایانی آن در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و آثار برتر در بخش‌های مختلف جشنواره از جمله طراحی صحنه، بازیگری، متن و غیره معرفی شدند.

فدویان تصریح کرد: باتوجه به تغییراتی در شیوه اجرا و برگزاری حضوری آثارنهایی، نیازمند ابزار و تجهیزات جدید و امکانات بیشتری می‌باشد که با رویکرد مثبت معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش و اداره آموزش وپرورش، تمام تلاش دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر درسی در راستای اجرای بهتر و مطلوب تر این جشنواره نسبت به سال گذشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها