اجرای طرح نوغان‌داری با هدف توانمندسازی جامعه زنان روستایی هرمزگان



 استاندار هرمزگان، در نشست بررسی پروژه‌های پیشران بخش کشاورزی استان  با تاکید بر اهمیت شرایط واگذاری زمین، اظهارداشت: هدف ما در تمام واگذاری‌ها در طرح‌ها ایجاد فرآیندی است که سرمایه‌گذاران در بهترین حالت، تولید خود را شروع کنند و با سود و درآمدی که بعد از بهره‌برداری به دست می‌آورند، دیون دولتی را پرداخت کنند.

     

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی درخصوص روند بررسی طرح‌های صنایع تبدیلی و نگهداری از محصولات کشاورزی، افزود: تخصیص آب به صنایع تبدیلی مشروط به استفاده از سیستم آبرسانی بسته و بازیافت آب برای استفاده مجدد انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین بر تکمیل شبکه آبرسانی زیر سد میناب تاکیدکرد و گفت: لازم است مطالعات بخش جنوبی خط انتقال دشت  میناب آغاز و در کمترین زمان تکمیل شود.

دوستی اصلاح و نوسازی باغات را یکی از برنامه‌های اصلی دولت در استان هرمزگان دانست و  اشاره داشت: در طرح توسعه و کشت گیاهان دارویی رعایت مسائل زیست‌محیطی الزامیست و از آنجاکه این طرح نیاز به تمرکز بیشتری دارد از شرکت‌های تولید و بسته بندی دم‌نوش‌های گیاهی دعوت می شود در حوزه کشت قراردادی در استان ورود کنند و بر این اساس اگر شرکت‌ها بخواهند کارخانه تولید و بسته‌بندی دم‌نوش و صنایع تبدیلی در استان راه‌اندازی کنند زمین و تسهیلات نیز در اختيارشان قرار می‌دهیم‌.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۲۵هزار میلیارد تومانی کمیته امداد جهت اجرای طرح‌های اشتغالزایی، عنوان‌کرد: ضرورت دارد جهاد کشاورزی با توجه به جامعه هدفی که در طرح توسعه گیاهان دارویی دارد به سمت استفاده از تسهیلات کمیته امداد و بهزیستی حرکت کند و از این طریق اقتصاد مولد و فرهنگ کار را رونق دهد.

وی تأکید‌کرد: در اجرای طرح نوغان‌داری هدف ما توانمندسازی جامعه زنان روستایی است و از این طریق به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای این قشر هستیم و حاضریم در این طرح از کمک‌های فنی-اعتباری استانداری نیز به این بخش اختصاص دهیم.

استاندار هرمزگان در بررسی روند پیشرفت توسعه کشت پنبه در استان گفت: شرط کشت پنبه در هرمزگان این است که بتوانیم از ترکیب آن با زنجیره نفتی و زنجیره نوغان‌داری، صنایع تبدیلی نساجی را در استان ایجاد کنیم و ارزش‌افزوده این بخش را بالا ببریم.

 دوستی با تاکید بر لزوم تحقق چشم‌انداز استان در طرح جهش تولید ماهی در قفس، عنوان‌کرد: موانع این طرح بایستی رفع شود و اجرای آن با جدیت دنبال شود، اگر در تامین بچه ماهی مشکلی وجود دارد بایستی خطوط وارداتی آن نیز ایجاد شود چرا که افزایش تولید جزو اولویت‌های استان است و تسهیلات نیز بایستی به طرح‌های تولیدی اختصاص داده شود‌.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها