مرمت آثار تاریخی کیش در راستای توسعه گردشگری در استان



معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مرمت آثار تاریخی ثبت شده این جزیره در اولویت برنامه های سازمان در راستای توسعه گردشگری پایدار است.

   

به گزارش صبح ساحل، مرتضی رمضانی گالشی روز یکشنبه گفت: توسعه نقش آثار تاریخی و میراث فرهنگی در گردشگری و معرفی ظرفیت های جزیره کیش یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد است که این هدف در ۲ بخش دنبال می شود.

وی اضافه کرد: ثبت آثار تاریخی در اختیار سازمان، بخش خصوصی و سایر دستگاه ها و نهادها و همچنین مرمت آثار ثبت شده در فهرست ملی آثار تاریخی اولویت هایی است که از سوی این سازمان بر اساس استانداردها و شیوه نامه های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یاداور شد: در بخش مرمت آثار تاریخی، ادامه عملیات مرمت کاخ مرجان و آغاز ترمیم آثاری همچون بازار فرانسه و کاخ الیت در آینده نزدیک از دستور کارهایی است که با همکاری وزارت میراث فرهنگی در حال پیگیری آن هستیم.

رمضانی گالشی با بیان اینکه کیش هم اکنون ۶ اثر تاریخی همچون شهر حریره، کاخ مرجان، مساجد حضرت امیر و ماشه دارد افزود: برای افزایش اقدامات انجام یافته در این راستا ثبت هشت اثر در میراث ناملموس همانند آیین ها، سنت ها و صنایع دستی و ۶ اثر و محوطه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور پیگیری می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها