وعده مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

عملیات اجرایی احداث پل خلیج‌فارس از سرگرفته می‌شود



در دیدار افشار فتح‌الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با معاون دیپلماسی اقتصادی و معاون مالی و اداری وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه دیپلماسی و ارتباطات خارجی در جزیره قشم تاکید و تفاهمنامه همکاری بین این دو مجموعه امضا شد.

افشار فتح‌الهی در این دیدار با تشریح موقعیت استراتژیک جغرافیایی و اقتصادی جزیره در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، گفت: آغاز عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس به عنوان یکی خواسته‌ها و آرزوهای دیرینه مردم جزیره و پیگیری فعال کردن مجموعه سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری در قشم از جمله مهمترین مواردی هستند که می‌تواند با همکاری دوجانبه سازمان و وزارت امور خارجه محقق شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با آغاز فعالیت سرمایه گذار خارجی در عرض ۳ سال پل خلیج فارس احداث و موجب رونق اقتصادی جزیره خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرایی نمودن توافق‌نامه‌های سازمان منطقه آزاد با کشورهای خارجی به منظور توسعه همه جانبه و پایدار جزیره جهانی قشم، یکی از مهمترین موضوعاتی است که با همکاری وزارت امور خارجه در حال پیگیری هستیم.


به گفته فتح‌الهی، جزیره قشم با دارا بودن ۱۷ میدان نفتی و گازی، قرارگیری در تنگه هرمز و دسترسی به آب‌های بین‌المللی و بازار گسترده کشورهای حاشیه خلیج فارس موقعیت مناسبی برای جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه نفت گاز، پتروشیمی و انرژی دارد و احداث پل خلیج فارس و توسعه زیرساخت‌های جزیره نیز در همین راستا ضروری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها