قول وزیر بهداشت:

کمبود «سرُم و آنتی بیوتیک» را تا ۲ ماه آینده برطرف می‌‎کنم



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه کمبود آنتی بیوتیک و سرم به دلیل آنفوآنزای زودرس در کشور روی داد، گفت: این قول را می‌دهم ظرف یک تا دو ماه آینده کمبود این اقلام جبران شود.

   

به گزارش صبح ساحل، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در گفت‌وگویی در مورد اقدامات انجام شده برای جبران کمبود دارو در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در داروخانه‌ها داریم و داروخانه‌ها مملو از دارو بوده ولی ممکن است تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود که همواره نیز چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و مربوط به این دولت نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کمبود دارویی که در ماههای اخیر ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود که علت آن شیوع آنفلوآنزای زودرس در کشور بود.

وی اضافه کرد: این معضل در برخی کشورها همچون آمریکا و کانادا نیز وجود دارد چرا که آنفوآنزلی زودرس باعث افزایش مصرف دارو و به دنبال آن کمبود برخی اقلام دارویی شد که این مشکل با واردات و سه شیفته شدن تولید در حال جبران است.

عین اللهی تصریح کرد: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.

   

 وزیر بهداشت قبل از اینکه مجلس او را استیضاح کند، استعفا دهد

بر اساس گزارش های منتشره، پرستاران در بعضی از بیمارستان ها ناچار به این شده اند که هر شربت آنتی بیوتیک را برای چند نفر به طور همزمان مورد استفاده قرار دهند. از طرفی هر چند وقت یک بار خبرهایی منتشر می شود که بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاون قبلی خود را به دلیل استعفا یا غیر کنار گذاشته و فرد دیگری را به عنوان معاون و رئیس سازمان غذا و دارو برگزیده است.

حسن کربکندی، عضو داروساز هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان و فعال حوزه دارو با اشاره به طرح استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی به بازار می گوید: پرسش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از وزیر به جا و درست است؛ چرا که او همانطور که فعالان صنعت دارو اظهار می کنند با تصمیماتی که گرفت و صحبت هایی که کرد مشخص شد که در حوزه دارو تصمیم گیری های مناسبی نمی کند.

    

 مشکل آنتی بیوتیک تا اواخر هفته رفع خواهد شد !!!  

حیدر محمدی در حاشیه نشست روز دوشنبه 23 آبان ماه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو و سرم، گفت: طی چند هفته گذشته با کمبودهایی در رابطه با آنتی بیوتیک‌های خوراکی مواجه شدیم و وضعیت بحرانی شد البته مواد اولیه به وفور در کشور داشتیم اما تولید انجام نشد زیرا سیستم رگولاتوری و صنعت پیش بینی افزایش نیاز را نمی‌کرد البته در حال حاضر تولید آنتی بیوتیک سه شیفت در حال انجام است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: برای رفع کمبودهای به واردات روی آوردیم و در مرحله اول حدود یک میلیون آنتی بیوتیک خوراکی یعنی حدود ۵۰ تن و در اواخر هفته نیز ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد وارد و مشکل آنتی بیوتیک تا اواخر هفته رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکل کمبود شربت‌های سرماخوردگی، استامینوفن، ایبوپروفن و دیفن هیدرامین به عنوان داروهای حمایتی حل شد و نیازی به واردات دیده نشد البته برخی از شهرها به صورت مقطعی با کمبود مواجه هستند که ستاد رصد تامین به فوریت و ۲۴ ساعته نسبت به ارسال دارو به این مناطق اقدام خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها