در پی هشدارهای جوی:

هلال احمر هرمزگان در حالت آماده باش



 مدیرعامل هلال احمر هرمزگان گفت: این جمعیت در پی هشدارهای جوی صادر شده توسط مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی انجام شده در خصوص شرایط جوی و دریایی استان همچنان درحالت آماده باش کامل قرار دارد.

            

به گزارش صبح ساحل، مختار سلحشور روز چهارشنبه گفت: نیروهای این جمعیت به صورت ۲۴ ساعته در محل خدمت و مکان‌های تعیین شده حضور دارند تا در صورت نیاز امدادرسانی داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان سامانه پرفشار سرد از امروز تا یکشنبه هفته آینده در آسمان هرمزگان فعال است که موجب وزش باد شدید شمال شرقی با احتمال گرد و خاک ، کاهش دمای کمینه (سه تا هفت درجه سلسیوس) به‌ویژه در مناطق شمالی استان و ارتفاع‌ها می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان اضافه کرد: احتمال کاهش موقتی کیفیت هوا، خسارت به سازه های سبک در اثر وزش باد شدید، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، احتمال اختلال موقتی در فعالیت ناوگان هوایی وجود دارد.

سلحشور خاطر نشان کرد: براین اساس مناطق شرقی و مرکزی استان، بشاگرد، رودان ، میناب، بندرعباس، قشم، جاسک، سیریک، خمیر، بندر لنگه، بستک، پارسیان، حاجی آباد، تنب بزرگ، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان بیشترین اثر را از این سامانه می‌پذیرند که اجتناب از سفرهای غیر ضروری در مناطق شرقی و مرکزی استان با توجه به وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک، محافظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما را توصیه می‌کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها