سانحه پرواز در ساحل گهردو سیریک جان دو مرد را گرفت:

سقوط مرگبار دو خلبان پاراگلایدر



رئیس کمیته ورزش‌های هوایی هرمزگان: هرگونه انجام عملیات پرواز در ساحل گهردو، بدون هماهنگی و مجوزهای لازم ممنوع است.

    

به گزارش صبح ساحل، دو خلبان پاراگلایدر در منطقه ساحلی گهردو در شهرستان سیریک سقوط کردند و جان باختند. این افراد اهل استان مازندران و فارس بودند که هفته گذشته به همراه گروه 70 حدود  نفری از پاراگلایدر سواران به‌صورت مستقل  جهت پرواز به سیریک آمده بودند. این  دو خلبان رشته پاراگلایدر  60 و 35 ساله  در یازدهم و دوازدهم بهمن‌ماه جاری به علت عدم توانایی و مهارت لازم در کنترل پرواز دچار سانحه شدند و جانشان را  از دست دادند.

مرگ در آب و خشکی

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی هرمزگان  بابیان اینکه این گروه  پاراگلایدرسواران از استان‌های فارس، کرمان ، مازندران و تهران ، بدون کسب مجوز و هماهنگی‌ها لازم از نهادهای مربوطه به ساحل گهردو آمده بودند گفت: ساعت 14 و 30 دقیقه یازدهم بهمن‌ماه جاری خلبان 60 ساله پاراگلایدر از استان مازندران دقایقی پس از  پرواز به علت عدم مهارت در توانایی پرواز  به درون دریا سقوط کرد، وی نتوانسته در لحظات سقوط با هوشیاری لازم را برای ریکاوری و جلوگیری از سقوط انجام دهد و در آب جان باخت. مصطفی رنجبرزاده افزود: بلافاصله پس‌ازاین سانحه، به دستور دادستان سیریک، اقدامات لازم برای بسته شدن فضای پرواز در آن منطقه صورت گرفت اما متأسفانه گروه دیگری بی‌توجه به ممنوعیت‌های امنیتی و قضایی مخفیانه وارد منطقه شدند و اقدام به پرواز کردند.  وی ادامه داد: ساعت 11 ظهر دوازدهم بهمن‌ماه جاری یعنی یک روز پس‌ازآن سانحه ، خلبان 35 ساله‌ای اهل فارس نیز هنگام مانور موفق نشد کنترل پرواز را به دست بگیرد و با سرعت به‌سوی زمین برخورد کرد، در این حادثه دل‌خراش وی درگذشت.

  

ممنوعیت هرگونه انجام عملیات پرواز بدون هماهنگی و بدون مجوز لازم

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی هرمزگان بابیان اینکه هم‌اکنون تحقیقات برای روشن شدن دقیق علت حادثه ادامه دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه هرمزگان منطقه گردشگری و هوایی است و در این فصل پذیرایی مسافران از اقصی نقاط کشور می‌باشد مخاطبان این پرواز مهیج ، ملزم به دریافت مجوز خاص از انجمن هوایی کشوری هستند که با رعایت موارد ایمنی لازم، حوادث تلخی را رقم نزنند. رنجبر زاده افزود: علیرغم  اطلاع‌رسانی مداوم که هرگونه انجام عملیات پرواز در ساحل گهردو بدون هماهنگی و مجوزهای  لازم ممنوع است  لذا این ورزشکاران به‌صورت مستقل  و ضمن عدم دریافت مجوزهای لازم اقدام به پرواز کردند که متأسفانه سانحه سقوط  و فوت این خلبانان رخ داد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها