آغاز طرح ملّی تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی در ۱۶ استان



طرح ملّی تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی از ۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۶ استان کشور آغار شد.
  

 
به گزارش صبح ساحل، به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جزئیات این طرح ملّی به شرح زیر است: تمامی مردان تبعه کشور افغانستان در سن کار(افراد ذکور بین ۱۸ تا ۶۰ سال) که دارای برگه سرشماری سال ۱۴۰۱  هستند، ضمن ارائه اطلاعات خود در این طرح که شامل: کار، کارگر، کارگاه، کارفرما و مهارت، منتظر اعلام‌نظر وزارت کار برای اعطاء یا عدم اعطای پروانه کار باشند و باید برای تعیین وضعیت شغلی خود از تاریخ ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به سامانه نوبت‌دهی kanoonnobat.ir مراجعه کرده و به ثبت اطلاعات شخصی خود برای تعیین تکلیف وضعیت شغلی اقدام کنند.
 
بدیهی است اقامت مجاز این افراد منوط به روشن‌شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت‌کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.
 
با توجه به حضور میلیونی اتباع غیرمجاز افغانستانی در ایران، وزارت کشور در ابتدای امسال به سرشماری از اتباع غیرمجاز اقدام کرد که جمعیت آنان حدود ۲ میلیون و دویست هزار نفر ثبت شد.
 
اتباع مذکور برگه سرشماری دارای اعتبار شش‌ماهه تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ دریافت و ۲ نوبت سه‌ماهه نیز تمدید شد. براساس هماهنگی به‌عمل آمده شرکت در این طرح و اخذ شناسه شغلی از سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی، مبنای حضور و اقامت قانونی آنان در کشور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
 
این طرح از ۹ مهرماه آغاز و تا روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه تعداد ۲۵۰ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند که جامعه هدف این طرح جمعیتی حدود یک‌هزار و ۲۵۰ نفر است که مهلت دارند تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۲ اطلاعات خود را در اختیار وزارت کار قرار دهند.
 
اتباع افغانستانی مشمول طرح تعیین وضع شغلی دارای برگه سرشماری در استان‌های تهران، البرز، قم، گلستان، هرمزگان و بوشهر می‌توانند جهت اخذ نوبت اینترنتی به سایت کانون به نشانی زیر مراجعه کنند:
همچنین نوبت‌دهی در استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، سمنان، قزوین، فارس، مرکزی، یزد، کرمان و اصفهان به‌صورت حضوری است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها