هواشناسی هرمزگان:

افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲ متر/جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به بیشینه سرعت وزش باد نسبتا شدید شمال غربی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدوده ۳۰ نات) به افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲ متر (۲۰۰ سانتی متر - هفت پا) در محدوده دریایی بنادر غربی استان هرمزگان، جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داده می‌ شود.  

     

به گزارش صزح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز شنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: از ساعت های ظهر امروز (شنبه ۱۲ فروردین تا اواخر وقت سه شنبه ۱۵ فروردین) در مناطق دریایی استان هرمزگان ناپایداری دریایی پیش‌ بینی می‌ شود.

وی ادامه داد: از ظهر امروز (شنبه ۱۲ فروردین) با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی ابتدا محدوده دریایی بنادر غربی استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس سپس آب های تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲۰۰ سانتی متر خواهد رسید.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می‌ شود در این مدت ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک، صیادی و فعالیت های تفریحی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و اسکله های استان هرمزگان صورت پذیرد.

وی گفت: تداوم این شرایط تا اواخر وقت سه شنبه ۱۵ فروردین پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: در این مدت، در سایر نقاط استان هرمزگان نیز در ساعت هایی افزایش سرعت باد و بروز گرد و غبار، دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: از نظر دمایی، نوسانات یک تا سه درجه ای دما مورد انتظار است.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۰ درجه و ۹۲ درصد و شهر قشم را ۲۰ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها