مدیر کل صمت هرمزگان خبرداد:

صدور مجوز برای تولید ۴۲ میلیون تن محصول در حوزه زنجیره فولاد



به مناسب روز ملی خلیج‌فارس، عملیات اجرایی مجتمع پایسته فولاد مالک اشتر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس آغاز شد با حضور استاندار هرمزگان، محمدعلی رجالی عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل هلدینگ ظریف مصور و خلیل قاسمی رئیس صمت هرمزگان آغاز شد. این پروژه در مساحت ۱۰۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون دلاری باهدف تولید ورق فولاد ورق در سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس کلنگ زنی شد.

 

به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی مدیرکل صمت هرمزگان، بابیان اینکه این پروژه جزو پروژه‌های معطل بوده اظهار داشت: خوشبختانه با کاوش‌های انجام‌شده به ذخیره قطعی پیش‌بینی ۸۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن هماتیت دست‌یافته‌ایم که ۱۲۰ میلیون تن آن قطعی شده و در حال برداشت است و آماده‌ایم واحدهای کنستانتره جدید را نیز افتتاح کنیم.

وی افزود: ظرفیت ۷۴ میلیون تنی قطعی آهن مگنتیت نیز در استان وجود دارد و بر پایه آن در حال صدور حدود ۱۰ میلیون تن مجوز بهره‌برداری هستیم و به امید خدا در نیمه اول سال، اولین مجموعه بهره‌برداری از آهن مگنتیت را ایجاد خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان بابیان اینکه هرمزگان در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی رتبه اول کشور را در اختیار دارد، گفت: دنبال تبدیل منطقه ویژه خلیج‌فارس به مرز رسمی هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها