نگاهی به خلیج تایمز

بخش سفر و گردشگری امارات متحده عربی امسال 7هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند



نویسنده: عدنان نگاری
 
(یک گزارش می گوید بخش مسافرت و گردشگری در امارات تقریباً 10 درصد از کل اقتصاد را تشکیل می دهد)بخش مسافرت و گردشگری امارات در سال جاری به اوج خود پس از سال 2019 خواهد رسید و 180.6 میلیارد درهم به اقتصاد امارات در سال 2023 کمک خواهد کرد که نزدیک به بالاترین میزان سال 2019 یعنی 183.4 میلیارد درهم است. بر اساس آخرین گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، بهبودی، ناشی از مسافران خارجی است که پس از همه‌گیری کرونا به دبی و ابوظبی بازگشته‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این بخش در سال جاری نزدیک به 7000 شغل ایجاد کند که از اوج پیش از همه‌گیری 745100 نفر فراتر رفته و به بیش از 758000 نفر در شرکت‌های مسافرتی و گردشگری خواهد رسید. 
بخش مسافرت و گردشگری امارات متحده عربی یکی از اولین بخش‌هایی بوده است که در دوره پس از همه‌گیری بهبود یافته است، که ناشی از تقاضای زیاد برای سفرهای ورودی و خروجی است. در نتیجه «سفر انتقامی»، ترافیک بین‌المللی دبی (DXB) در سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شد و به بیش از ۶۶ میلیون نفر رسید. به دنبال نتایج قوی، شلوغ ترین فرودگاه بین المللی جهان پیش بینی خود را برای سال 2023 به 78 میلیون افزایش داد. 
بخش ملی سفر و گردشگری با سرعتی سریع در حال بهبود است و ثابت می‌کند که محبوبیت امارات در بین مسافران بین‌المللی همچنان در حال رشد است. آینده این بخش مثبت به نظر می رسد. جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل، گفت: تا پایان سال جاری، سهم این بخش با سال 2019 برابر خواهد شد و در دهه آینده، رشد از تولید ناخالص داخلی ملی پیشی خواهد گرفت و بیش از 114000 شغل جدید ایجاد خواهد کرد که نشان دهنده یک شغل از هر 9 شغل است. طبق این گزارش، هزینه بازدیدکنندگان قرار است از 164.5 میلیارد درهم در سال 2022 به 258 میلیارد درهم در سال جاری افزایش یابد.
 
 
 
شرکت قطر در نشست جده
نگاهی به گلف تایمز
قطر روز سه شنبه در نشست نمایندگان دائمی و مقامات ارشد برای نشست مقدماتی وزرای خارجه برای سی و دومین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح اجلاس جده شرکت کرد. سالم بن مبارک الشافی، نماینده دائم قطر در اتحادیه عرب، ریاست هیئت دولت را در این نشست برعهده داشت.
 
 
مذاکرات سودان در بحبوحه درگیری های شدید در عربستان سعودی از سر گرفته می شود
منبع: گلف تایمز
آن‌طور که ساکنان خارطوم نبردهای شدید دیروز را با مبارزان در خیابان‌ها توصیف کردند؛ نشان نمی‌دهد که طرف‌های متخاصم سودان به توافقی برای محافظت از غیرنظامیان قبل از مذاکرات آتش‌بس که قرار است امروز در عربستان سعودی از سر گرفته شود، احترام بگذارند. 
از زمانی که ارتش متخاصم و نیروهای شبه‌نظامی نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) روز پنجشنبه بر سر «اعلامیه اصول» توافق کردند، جنگ، خارطوم و مناطق مجاور و همچنین ژنینا در منطقه دارفور را لرزاند. هانی احمد، 28 ساله، گفت: صدای تانک‌ها و نیروهای RSF بیش از حد معمول در خیابان‌ها گشت می‌زدند. درگیری که یک ماه پیش آغاز شد صدها نفر را کشته، بیش از 200000 نفر را به کشورهای همسایه فرستاده، 700000 نفر دیگر را در داخل کشور آواره کرده است و خطر جذب قدرت های خارجی و بی ثبات کردن منطقه را به دنبال دارد. سازمان خیریه پزشکی «Medicins Sans Frontieres» گفت آوارگانی که در یک اردوگاه بزرگ در شمال دارفور زندگی می‌کنند، یک وعده غذایی در روز را کاهش می‌دهند، زیرا برنامه‌های کمک غذایی به دلیل جنگ متوقف شده بود. این سازمان گفت که وضعیت کودکانی که از قبل دچار سوءتغذیه هستند احتمالاً بدتر خواهد شد. مقامات روز گذشته گفتند که حریم هوایی به جز پروازهای امدادی تا 31 می بسته خواهد ماند. 
دو طرف از طریق آتش‌بس‌های قبلی جنگیده‌اند و هیچ نشانه ای از تمایل به مصالحه نشان نداده اند. اگرچه RSF قول داده بود که توافق روز پنجشنبه را حفظ کند، ارتش هنوز در مورد آن اظهار نظر نکرده است. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها