استاندار خبرداد:

جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هرمزگان از ابتدای سالجاری



استاندار هرمزگان گفت: دیپلماسی اقتصادی و گسترش ارتباطات منطقه با کشور‌های همسایه از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی در نشست با سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های بلغارستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و کنیا افزود: سفرای ایرانی از کشور‌های مختلف در بازدید از کارخانجات و صنایع استان با ظرفیت‌های و فرصت‌های سرمایه گذاری آشنا شدند.

وی گفت: رفت و آمد‌ها و تبادلات اقتصادی با تجار خارجی می‌توانند موجب رشد وشکوفایی اقتصاد استان و کشور باشد.

استاندار هرمزگان افزود: کیف سرمایه‌گذاری برای تمام مجوز‌های لازم طرح‌های سرمایه‌گذاری اخذ شده است و متقاضی تنها با یک امضا می‌توانند کار خود را آغاز کند.

دوستی با اشاره به اینکه هرمزگان پارسال با جذب ۱۶۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری رتبه نخست سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور را کسب کرد گفت: از ابتدای فروردین تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان جذب شده است.

وی گفت: به منظور تولید کود فسفات در کشور، زمین برای ساخت پارک کود و سم اختصاص داده شده است و در تلاش هستیم تا با بهره‌برداری از این پارک، هرمزگان را به هاب تولید کود فسفات تبدیل کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: پیش از این کل ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان حدود ۴ و نیم میلیون تن بود، اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۸ میلیون تن ظرفیت جدید ایجاد شده است که در صورت بهره‌برداری می‌تواند رتبه استان را از جایگاه سوم به جایگاه نخست کشوری ارتقا دهد.

دوستی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره‌های ارزش و تمرکز بر روی مواد خام خروجی از استان گفت: مقدمات ساخت پارک چسب، رنگ و رزین در استان فراهم شده است که در سفر رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور افزود: تا پیش از مهر ماه ۱۴۰۰ کل ظرفیت ماهی در قفس حدود ۵ هزار تن بوده است که در اسفندماه گذشته این ظرفیت به ۱۰ هزار تن رسید و از اول فروردین ماه تاکنون نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت جدید در استان ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان یکی از ظرفیت‌های دیگر استان را طرح شهر لجستیک عنوان کرد و گفت: زمین برای استفاده و مشارکت کشور‌های خارجی در حال آماده سازی است که در سفر رئیس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

دوستی با اشاره به طرح تولید جلبک برای استفاده در زنجیره تامین خوراک دام گفت: با استفاده از جلبک می‌توان ۳۰ درصد خوراک دام کشور را تولید کرد که در این زمینه قطعا از تجارب بین‌المللی استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی هم در این نشست گفت: استان هرمزگان یک استان چند منظوره و یکی از قطب‌های رشد و توسعه کشور است.

چگینی افزود: جذب گردشگران سلامت و دانشجوی خارجی برای تحصیل از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در هرمزگان است.

وی گفت: دولت برای سرمایه گذاران خارجی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است که می‌تواند مایه‌ی جذب این سرمایه گذاران باشد.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی افزود: سرمایه گذاران ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند با همکاری استاندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی زمینه برای سرمایه گذاری آنان در کشور ایجاد کرد.

در پایان این نشست نیز دیگر سفیران جمهوری اسلامی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در هرمزگان آمادگی خود را برای جذب سرمایه گذار خارجی در این استان اعلام کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها