هواشناسی هرمزگان:

وقوع گرد و غبار و کاهش دید در برخی مناطق از استان



 رییس اداره هواشناسی قشم گفت: امروز (پنجشنبه) تا فردا (جمعه) با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی نقاط شرقی استان هرمزگان وقوع گرد و غبار و کاهش دید افقی محتمل خواهد بود.

         

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار کرد: امروز دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود و از صبح (جمعه) نیز دریا با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در این مناطق و نقاطی از شرق خلیج فارس نسبتا مواج پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج نیز به ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید، گفت: ناپایداری های دریایی به تناوب در هفته آتی نیز در مناطق دریایی استان هرمزگان با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان (به ویژه ارتفاعات شمالی، شرقی و برخی ارتفاعات مرکزی) رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود و توصیه می شود نسبت به قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی احتیاط لازم صورت بپذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از نظر دمایی برای امروز(پنجشنبه) افزایش دما به ویژه در مناطق شرقی استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۹ درجه و ۸۵ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها