کینه جویی پسر نوجوان هرمزگانی در فضای سایبری، دردسرساز شد

انتقام‌گیری به قصد بی‌آبرو کردن پدر



پسر 16 ساله که برای انتقام از پدر خود ، اینستاگرام او را هک کرده بود ، گمان نمی‌برد به دردسر  بیافتد. روز های پایانی هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان هرمزگان با طرح شکایتی گفت: «مدتی است که فردی ناشناس پیام های نامناسب علیه من  به پسرم ارسال می کند نمی دانم چه کسی و با چه انگیزه ای دست به این کار زده است، او خود را خانمی معرفی کرده که با من در ارتباط است  در حالی که این خانم را نمی شناسم و تمام اطلاعات منتشر شده کذب است. در ضمن تهدید کرده است که عکس هایی منتشر می کند، این حادثه باعث شده  که رابطه خانوادگیم به خطر بیفتد».
  

 شناسایی متهم نوجوان  

با تشکیل پرونده و به دستور قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای یافتن متهم اینترنتی آغاز شد ،با بررسی پیام های ارسال شده در گروه ها و صفحه های مورد نظر شاکی، سرانجام ماموران چند  روز پیش اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد متهم از رایانه شخصی  و تلفن همراه  دست به این کار زده است. ماموران پس از هماهنگی قضایی فرد مزاحم را شناسایی  و او را  به اداره  پلیس احضار کردند. زمانی که شاکی از یافتن متهم با خبر شد  باورش نمی شد او پسرش باشد .  
 

 انتقام عجیب 

پسر 16ساله  از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد ولی زمانی که مدارک واسناد را دید به ناچار لب به اعتراف گشود و  هدف و انگیزه اش را انتقام گیری از پدرش به علت مشکلات شخصی ذکر کرد. وی به ماموران گفت: «مدتی است که پدر و مادرم از هم جدا شده اند پدرم او را  اذیت می کرد و من برای انتقام از پدرم ، تصمیم گرفتم صفحه  اینستاگرام او را هک کنم. بنابراین  از جانب زن فرضی و پدرم، پیام هایی رد و بدل می کردم و از آن پیام ها اسکرین شات  می گرفتم و به پدرم ارسال می کردم ، به او می گفتم این خانم، شماره من را پیدا کرده و گفته که با شما رابطه مخفیانه و عاشقانه ای دارد به همین علت مادرم را طلاق دادید حالا که  بر اثر اختلافاتی رابطه بین شما بهم خورده است همینطور که اسکرین شات پیام هایتان به من ارسال کرده، می خواهد عکس های تان را  در فضای مجازی منتشر کند. می خواستم با این کار  پدرم را اذیت کنمتصور نمی کردم کاری که انجام داده ام جرم باشد. اشتباه کردم و پشیمان هستم ». 
 

 هشدار پلیس 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه اختلافات خانوادگی یکی از عوامل ایجاد کننده ارتکاب جرم می باشد، به شهروندان توصیه نمود: برای حل مشکلات و اختلافات خانوادگی از مهارت حل مساله استفاده نمایند و فضای مجازی را به عنوان عامل انتقام گیری انتخاب نکنند زیرا پلیس در برخورد با افرادی که امنیت کانون خانواده را هدف قرار می دهند برخورد قاطع می نماید.سرهنگ  بهمنی به شهروندان و کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری با جلب اعتماد کاربران در فضای مجازی و با دسترسی به اطلاعات آنها از جمله عکس و فیلم شخصی و خانوادگی با سوءاستفاده از آن اطلاعات ، اقدام به ایجاد مزاحمت، اخاذی، باج‌گیری، هتک حیثیت و... نموده و مشکلات زیادی برای کاربران ایجادمی‌کنند.رئيس پليس فتا استان هرمزگان گفت: خانواده ها می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک  آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.CYBERPOLICE.IR بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها