فعالیت سامانه کم‌فشار فصلی در هرمزگان/ افزایش باد و متلاطم شدن موقتی دریا



امروز در ساعات صبح جوی آرام و در بعدازظهر کماکان فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان پیش بینی می‌شود که سبب ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان، برخی مناطق مرکزی و محدوده تنگه هرمز خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبح تا ظهر، شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود و در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش باد لحظه‌ای در تنگه هرمز و متلاطم شدن موقتی دریا در این محدوده پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود تردد شناور‌ها بویژه سبک صیادی و قایق‌های تفریحی در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب با احتیاط صورت پذیرد.
وی گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی بویژه تنگه هرمز، رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد وبرق، تندباد لحظه ای، گرد و غبار و احتمال متلاطم شدن موقت دریا پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و تقویت نقطه‌ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

وی گفت: در پاره‌ای نقاط مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، رخداد تندباد لحظه ای، گردو غبار موقت و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از نظر دمایی در این مدت، نوسانات دما بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس پیش بینی می‌گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها