جزئیات خرید و تعرفه سیم کارت‌های عراقی برای ایام پیاده‌روی اربعین



اگر عازم پیاده‌روی اربعین هستید در این گزارش می‌‌توانید هزینه‌های سیم کارت‌های عراقی را با هزینه سرویس رومینگ سیم کارت‌های ایرانی مقایسه و به صرفه‌ترین اپراتور را برای طول مدت سفر خود انتخاب کنید.

        

به گزارش صبح ساحل به نقل از فارس: ابتدا باید بدانید که سیم کارت‌های کشور عراق مربوط به سه اپراتور «آسیاسل»، «کورت تلکام» و «زین» است؛ کشور عراق این سیمکارت‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار زائرین قرار می‌دهد و مبلغی که باید بابت آن پرداخت شود، تعرفه حجم اینترنتی است که به‌صورت پیش‌فرض روی سیم‌کارت است. برای برقراری تماس و یا ارسال پیامک باید با کدهای دستوری که در این گزارش به تفکیک آمده، سیمکارت خود را شارژ نمایید.

مدت‌زمان اعتبار این سیم‌کارت‌ها متفاوت بوده و افراد می‌توانند یکی از دو حالت اعتبار یک ماهه یا اعتبار هفت‌روزه را انتخاب کنند.

هزینه مکالمه با سیمکارت‌های عراقی چقدر است؟

سیم کارت عراقی کورک تلکام (Korek Telecom)

سیم کارت‌های کورک تلکام کشور عراق ارزان ترین تعرفه مکالمه را برای ایرانیان در نظر گرفته و هزینه پیامک این اپراتور با اپراتورهای دیگر کشور عراق تفاوتی ندارد. یکی از قابلیت های سیم کارت کورک تلکام، بسته های اینترنت نامحدود این اپراتور می‌باشد که افراد با فعال کردن این بسته‌ها دیگر دغدغه اینترنت را در کشور عراق نخواهند داشت. هزینه مکالمه با سیم کارت کورک تلکام در هر دقیقه ۲۶۰ دینار و هزینه پیامک ۱۵۰ دینار است. 

 

 

سیم کارت عراقی زین (zain)

هزینه مکالمات سیم کارت زین با کشور ایران بیشتر از سیم کارت کورک تلکام بوده و بهترین آنتن دهی را بین سیم کارت‌های عراقی به اشخاص ارائه می‌کند. اگر این سیم کارت را تهیه کردید خوب است بدانید هزینه تماس با ایران هر دقیقه 270 دینار بوده و هزینه ارسال پیامک از طریق سیم کارت زین نیز تفاوتی با سیم کارت‌های اپراتورهای دیگر نداشته و نرخ یکسانی دارد که همان 150 دینار است.

 

 

سیم کارت عراقی آسیاسل (Asiacell)

سیم کارت عراقی آسیاسل گران‌ترین تعرفه‌های مکالمه را برای ایرانیان در نظر گرفته، البته این سیم کارت از لحاظ آنتن دهی بسیار مناسب است. این اپراتور هزینه هر دقیقه تماس با ایران را 280 دینار اعلام کرده و هر پیامک با سیمکارت آسیاسل نیز 150 دینار است.

گفتنی است؛ تعرفه مکالمه این سیم کارت از تعرفه سیم کارت کورک تلکام بیشتر و از سیم کارت اپراتور آسیاسل کمتر می باشد. 

 

هزینه اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی چقدر است؟

بسیاری از زائرانی که از مرز‌های منتهی به کشور عراق عبور کرده‌ و مسیر پیاده‌روی خود را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند که پرکاربردترین آنها را برایتان آورده‌ایم. لازم به‌ذکر است سیمکارت‌هایی که در ادامه مورد اشاره قرار گرفته‌اند، فقط 

آسیاسل

اگر از آن دسته افرادی هستید که در این سفر معنوی خیلی به اینترنت نیاز ندارید و اهل به اشتراک گذاشتن جزئیات سفر خود نیستید، و تنها برای برقرار تماس با همراهان یا خانواده خود، از اینترنت استفاده می‌کنید می‌توانید از سیم کارت آسیاسل که در مبادی خروجی مرزها به فروش می‌رسد استفاده کنید؛ چرا که حجم اینترنت اولیه این نوع سیمکارت زیاد نیست. بنا بر اطلاع کاربران مدت فعال بودن این سیم کارت‌ها 7 روز بوده ، در هنگام خرید 3 گیگ اینترنت همراه دارد و قیمت آن 200 هزار تومان است. در صورتی که استفاده بیشتری از اینترنت دارید، می‌توانید سیم کارت با بسته نامحدود را با پرداخت 450 هزار تومان خریداری کنید.

اگر مدت زمان اقامت شما بیشتر از 7 روز است، لازم است سیم کارت‌های یک ماهه عراقی تهیه کنید. سیم کارت یک ماهه با بسته اینترنت 5 گیگ با قیمت 380 هزار تومان و سیم کارت یک ماهه با بسته اینترنت نامحدود هم 550 هزار تومان در کشور عراق به فروش می‌رسد.

تعرفه‌های اینترنت سیمکارت آسیاسل به‌صورت یکجا

زین

یکی از کاربران نیز تعرفه‌ بسته‌های اینترنت سیم کارت‌های زین را در صفحه خود به شرح زیر منتشر کرده است: 

زین عراق

این عکس را در گالری گوشی خود ذخیره کنید

ممکن است به هر دلیلی اعم از تمام شدن شارژ ریالی و یا بسته اینترنتی خود نیازمند کدهای دستوری باشید، در تصویر زیر همه کدهای دستوری سیم‌کارت‌های عراقی کنار هم آمده است که در صورت لزوم می‌توانید از آن استفاده کنید:

توصیه‌هایی برای شما که سیم کارت عراقی می‌خواهید:

- با توجه به حجم بالای جمعیت در کشور عراق سعی کنید از مبادی خروجی همچون فرودگاه و گیت‌های بازرسی مرزهای ایران به سمت کشور عراق سیم کارت عراقی مورد نظر خود را تهیه کنید.
- در صورتی که از مرز خارج شده و هنوز سیم کارت تهیه نکرده‌اید به این نکته توجه داشته باشید نمایندگی فروش سیم کارت‌های عراقی در اکثر مناطق این کشور وجود دارد و توصیه می‌شود از مراکز مجاز فروش سیم کارت آن را تهیه کنید.
- فعال سازی سیم کارت‌های عراقی مشمول هزینه نمی‌باشد و شما تنها باید هزینه سیم کارت را پرداخت کنید در نتیجه به افرادی که برای فعال سازی سیم کارت درخواست هزینه می‌کنند توجه نکنید، ممکن است این افراد کلاهبردار بوده و سیم کارت‌های تاریخ گذشته عراقی به شما بفروشند.
- حتما پس از خرید سیم کارت نسبت شارژ و تاریخ اعتبار سیم کارت خود را بررسی کنید، معمولا سیم کارت‌های عراقی در ابتدا شارژ محدودی را به افراد ارائه داده و متقاضیان دیگر نیازی به خرید شارژ ندارند.
- دقت کنید با باقیمانده شارژ اولیه سیم کارت خود را مجددا شارژ نمایید تا برایتان مشکلی پیش نیاید؛ همچنین، در نظر داشته باشد که سیم کارت‌های عراقی 15 روز فعال هستند و در صورت عدم استفاده پی از آن غیرفعال خواهند شد، بنابراین فعال سازی سیم کارت عراقی از طریق خرید شارژ امکان پذیر بوده و بدون مشکل می‌توانید به مدت محدود از خدمات سیم کارت عراقی خود استفاده کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها