رهایی محکوم به قصاص در هرمزگان پس از ۱۷ سال حبس



 رییس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک محکوم به قصاص پس از سپری کردن ۱۷ سال حبس در زندان‌های این استان همزمان با اربعین حسینی خبر داد و گفت: اولیای دم در زمان پس از مصالحه و سازش، رضایت دادند.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: باتوجه به اینکه تعدادی از اولیای دم این پرونده قصاص، ساکن بوشهر و تعدادی دیگر نیز در خوزستان اقامت داشتند، مسئول هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان بندرعباس با سفر به این استان‌ها و حضور در منزل اعضای خانواده مقتول، تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش شروع کرد که در سایه توجه حضرت سید الشهداء(ع) همزمان با اربعین حسینی، پرونده یادشده منجر به مصالحه شد.

قهرمانی تصریح کرد: این هجدهمین سازش در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان از ابتدای سال‌جاری و ششمین اعلام رضایت در قالب «پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم»، است که با تلاش و پیگیری مسئولان قضایی، اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان بندرعباس موجب شد تا اولیای دم به حرمت این روز بزرگ و به دلیل عشق و ارادت به حضرت اباعبداللّه الحسین(ع) از قصاص محکوم این پرونده بگذرند.

رییس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر حق شرعی و قانونی اولیای دم در قصاص قاتل، افزود: خوشبختانه اعضای این ۲ خانواده بوشهری و خوزستانی با بزرگواری و گذشت و ایثار مثال‌زدنی در پرتو محبت به حضرت اباعبداللّه الحسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) با اعلام رضایت در این پرونده، به این زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۱۷ سال حبس، زندگی دوباره بخشیدند.

وی، گذشت اولیای دم در این پرونده قصاص را اقدامی بسیار ارزشمند و فداکارانه عنوان کرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیرکل زندان‌های هرمزگان، معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و به‌ویژه مسئول هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان بندرعباس قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها