اتصال ۹ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات



استاندار هرمزگان گفت: ۹ روستا در شهرستان‌های مختلف این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت برخوردار شده‌اند.

   

به گزارش صبح ساحل،  مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: روستاهای «گله‌گاه» و «لایگزان» شهرستان «حاجی‌آباد» و روستاهای «هیئت‌آباد»، «چراغ‌آباد» و «جعفرآباد» شهرستان میناب به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی بیان کرد: «چاه دسدان» شهرستان بستک، «بندرشیو» شهرستان پارسیان و «بستو» شهرستان بندرخمیر از دیگر روستاهایی هستند که به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

استاندار هرمزگان اظهار کر: برای اتصال این روستاها به اینترنت ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هزینه شده است.

دوستی یادآورشد: با ایجاد زیرساخت‌های جدید در این روستاها، ۹۸۴ خانوار با جمعیتی افزون بر سه هزار و ۶۷۰ نفر می‌توانند از امکان اتصال به اینترنت استفاده کنند.

وی با اشاره به تلاش دولت جهت توسعه عدالت اجتماعی، زیرساختی و ارتباطی، اظهار کرد: از بدو آغاز به کار دولت سیزدهم، روستاهای بسیاری در استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه همواره تلاش‌ کرده‌ایم امکان برقراری اتصال به اینترنت را برای دورافتاده‌ترین روستاها نیز ایجاد کنیم، بیان کرد: توسعه ارتباطات باعث کاهش شکاف دیجیتالی شهر و روستا می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها