رییس کل دادگستری استان:

پرونده‌ شهدای انتظامی در هرمزگان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده‌ مربوط به شهدای انتظامی این استان خارج از نوبت و به عنوان اولویت دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود. 

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید عرصه امنیت سرهنگ دوم «سعید پناهی فر» در بندرعباس افزود: اردیبهشت امسال حکم اعدام پنج نفر از قاچاقچیان و اشرار مسلح درگیر با پلیس استان هرمزگان اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین حکم قصاص قاتلان «شهیدان استوار یکم رحیم قاسمی شیری و سرگرد سعید مریدی» از شهدای انتظامی هرمزگان نیز اجرا شد و برای قاتلان «شهیدان مسعود پرکاس و سیروس میرحسینی» نیز کیفر خواست صادر شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: حکم قصاص برای قاتل «شهید ستوان سوم رضا احترامی» نیز صادر شده است و در دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

سرهنگ دوم «سعید پناهی» فرمانده عملیات یگان امداد بندرعباس روز گذشته هفتم مهرماه در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «پناهی فرد» اهل استان لرستان و دارای سه فرزند است؛ همسر شهید فرزند سومش را باردار بوده و شهیدی که در چشم انتظاری فرزندش ماند و آن را ندید.

 

از ابتدای سالجاری تاکنون این پنجمین شهید فراجا در هرمزگان است که در درگیری با قاچاقچیان جان خود را از دست می دهد.

سرهنگ شهید «مسعود پرکاس» رییس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی هرمزگان شامگاه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در درگیری با باند اشرار در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

شهید سرگرد «سعید مریدی» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان نیز ۲۱ فروردین ماه امسال در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید و سومین شهید نیروی انتظامی و مرزبانی استان هرمزگان سرگرد شهید «محمدرضا اسدالهی» فرمانده پاسگاه انتظامی چارک شهرستان بندرلنگه است که ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

شهید ستواندوم «علی اولاد حسین‌زاده» اهل استان فارس نیز ۲۱ شهریورماه امسال، در سانحه‌ای حین تعقیب و درگیری با قاچاقچیان در منطقه سیریک به شدت مجروح و ساعتی بعد آسمانی شد.

شهید ستوان سوم «رضا احترامی» مامور جمعی یگان ویژه ۲۶ اردیبهشت ماه پارسال در درگیری با قاچاقچیان سوخت، شهید استوار یکم «رحیم قاسمی شیری» از ماموران فراجا استان اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ در جریان درگیری با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در منطقه حاجی‌آباد و شهید «سیروس میرحسینی» از کارکنان نیروی انتظامی هرمزگان است که مرداد سال گذشته در جریان درگیری و تعقیب و گریز با قاچاقچیان در منطقه حاجی‌آباد به شهادت رسیدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها