وزیر آموزش و پرورش:

۶۰۰ هزار دانش آموز خارجی در مدارس کشور در حال تحصیل هستند



وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز خارجی از خدمات آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بهره می‌گیرند و در مدارس کشورمان در حال تحصیل هستند.

به گزارش صبح ساحل، «رضا مراد صحرایی»، وزیر آموزش و پرورش روز جمعه گفت: ۶۰۰ هزار دانش آموز خارجی مهمان از سایر کشورها در مدارس کشور در حال تحصیل هستند که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و نشان می‌دهد ایران از روز نخست یاری‌گر مظلومان بوده است.

وی با بیان این‌که امکان نام‌نویسی دانش‌آموزان تبعه خارجی در سراسر کشور فراهم است، اضافه کرد: روند ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجی با توجه به تاسیس سازمان ملی مهاجرت تغییراتی داشت. اما در مجموع جمهوری اسلامی ایران امکان تحصیل دانش‌آموزان تبعه سایر کشورها را در سراسر کشور فراهم کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاید برخی دانش‌آموزان تبعه خارجی تاکنون در مدارس نام‌نویسی نکرده باشند که جا ماندن آن‌ها از تحصیل ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد و باید ابتدا حضور خود در ایران را ثبت قانونی کنند.

وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان در قالب سفر ۲ روزه به مازندران سفر کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها