در ۶ ماهه نخست امسال؛

بیش از پنج میلیارد دلار انواع کالا از گمرکات هرمزگان صادر شد



رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: پنج میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی ۶ ماهه نخست امسال از طریق گمرکات این استان صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل، «خلیل قاسمی»، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان روز سه‌شنبه گفت: این کالاها به میزان ۲۰ میلیون و ۳۶۹ هزار تُن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی شامل فلزات معمولی، سوخت‌های معدنی و مشتقات نفتی، موادپلاستیکی و فلزات گرانبها بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: کالاهای صادر شده به مقصد کشورهای چین، امارات، عمان و هندوستان بارگیری شد.

قاسمی همچنین با اشاره به تحقق ۵۷ درصدی هدف‌گذاری صادرات در هرمزگان بیان کرد: صادرات غیرنفتی در بخش‍‌های مختلف اقتصادی از جمله در بخش صنایع و معادن در سالجاری ۷۳ درصد، بخش کشاورزی ۴۰ درصد، شیلات ۱۰ درصد و صنایع دستی ۳۳ درصد تحقق یافته است.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون همچنین اقداماتی در خصوص تخصیص سهمیه پیله وران، پیگیری صدور مجوز سفر برای شناورهای سنتی، اصلاح فهرست اقلام قابل ورود ملوانان و افزایش محدوده مشمول مرزنشینان انجام گرفته که این امر به طور قطع به امر صادرات و واردات که از جمله مشاغل قدیم این خطه از کشور است، کمک شایانی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها