جدید به قدیم
آیین سی و هفتمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه و گروههای کار نمونه هرمزگان با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کیومرث برخورداری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسئولان در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و از کارگران و واحدهای نمونه تقدیر به عمل آمد.
آیین سی و هفتمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه و گروههای کار نمونه هرمزگان با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کیومرث برخورداری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسئولان در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و از کارگران و واحدهای نمونه تقدیر به عمل آمد.
در یک اقدام مهم برای بهبود خدمات درمانی در استان هرمزگان، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی پزشکی مجهز شد. این پروژه با سرمایهگذاری 700 میلیارد تومانی، ظرفیت درمان بیماران سرطانی را دو برابر میکند و سفرهای درمانی خانوادهها به دیگر استانها را کاهش میدهد. محمد آشوری استاندار هرمزگان اعلام کرد که مراحل نصب دستگاه در دو ماه آینده تکمیل خواهد شد و هدف ارائه خدمات درمانی سریع و باکیفیت به مردم استان است. نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت که این اقدام بار هزینهها و رنج بیماران را کاهش میدهد و در تلاشاند تا دستگاههای تشخیص زودهنگام بیماری نیز نصب شود. دکتر پژمان شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز بیان کرد که سالانه حدود 1000 بیمار سرطانی نیاز به درمان دارند و دستگاه جدید، علاوه بر افزایش دقت درمان، ظرفیت فعلی را به میزان قابل توجهی ارتقا میدهد. همچنین برای بهبود تشخیص و درمان، چندین دستگاه ماموگرافی و سیتیاسکن جدید خریداری شده است.
از لشکر 5 نصر تا اسلامآباد، نقش «محمدباقر قالیباف» را امروز بیش از یک سیاستمدار نمایان میکند. او امروز در میانه شطرنجی قرار دارد که از یک سو به میدان و از سوی دیگر به دیپلماسی و میزهای مذاکرات نه چندان قابل اعتماد ختم میشود.
پدر ماکان را در یکی از مجالس یادبود اربعین شهدای دبستان میناب از نزدیک ملاقات کردم. اشک پشت پلکهایش خیمه زده بود. وقتی شانههای یک مرد شروع به لرزیدن میکند، آدمهای عاطفی هم به سختی توان تاب این لحظه را دارند و کلمات هم انگار به لکنت میافتند؛ با اندکی مکث چند کلمه در ذهنم جستجو کردم و به ایشان گفتم که حتما [روح]ماکان در بهترین جایگاه در بهشت در آرامش هست.
همزمان با ایام مبارک دهه فجر، مدرسه 12 کلاسه شهید عسکر حسینپور با حضور استاندار هرمزگان، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران استانی در بندرعباس به بهرهبرداری رسید و زمینه تحصیل دانشآموزان در فضایی ایمن و استاندارد فراهم شد.
همزمان با دهه مبارک فجر، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید عسکر حسینپور در بندرعباس با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، منوچهر ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی به بهرهبرداری رسید.
با حضور خان محمدی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در خبرگان رهبری ،صادقی پور معاون امورهماهنگی و عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان،سیدعبدالله هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسوولین مدرسه ۹ کلاسه صاحب الزمان در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.
باوقار در این آیین اظهار داشت: این فضای آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع احداث شده است .
به گفته وی ، این مدرسه دارای ۹ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه آموزشی،کتابخانه و نمازخانه و سرایداری می باشد.
گفتنی است؛ مدرسه ۹ کلاسه صاحب الزمان سومین فضای آموزشی است که از محل مولدسازی در استان هرمزگان احداث شده است.