مشاوره؛

ما راهی برای زندگی بدون مواد مخدر پیدا کرده ایم وحاضریم آنرا به رایگان در اختیار شما بگذاریم



معرفی انجمن معتادان گمنام

انجمن معتادان گمنام (NA) نهادی است مردمی وخودجوش که درسال 1953 میلادی مطابق با 1333 هجری شمسی توسط افرادی که خود زمانی در چنگال اعتیاد گرفتار بودند ، بنیانگذاری شد. این انجمن در بیشتر کشورهای جهان ، ازجمله کشورهای مسلمان با هدف کمک و نجات معتادان ازاعتیاد به مواد مخدر فعال است. روش بهبودی ازاعتیاد درمعتادان گمنام برمبنای ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر است. اعضای این انجمن ازطریق کارکرد (دوازده قدم ) معتادان گمنام و شرکت مرتب درجلسات گروهی ، چگونگی  زندگی بدون مصرف مواد مخدر را از یکدیگر می آموزند وپیامدهای ناشی از بیماری اعتیاد را بهبود می بخشند. انجمن معتادان گمنام به هیچ سازمانی وابسته نیست وهیچ کمکی (اعم از وام ، وقف ، هدیه و...) را نمی پذیرید . هزینه های این انجمن فقط ازطریق کمک های داوطلبانه اعضاء وفروش نشریاتش تامین می شود . انجمن معتادان گمنام مراکز درمانی ترک اعتیاد وکمپ های سم زدایی ندارد وتنها ازطریق برگزاری جلسات گروهی ، تلاش می کند یک حلقه حمایتی ازمعتادان درحال بهبودی را بوجود  آورد.
  

 تاریخچه انجمن معتادان گمنام درایران

 
انجمن معتادان گمنام در ایران ، پیام رسانی خود را از سال 1369 شمسی با کمک چند عضو درحال بهبودی آغاز نمود.
اعضای اولیه انجمن موفق شدند به مدت یک سال جلسات پیام رسانی معتادان گمنام را در مرکز بازپروری قرچک واقع دراستان تهران برگزار کنند.
درسال 1373 با افزایش تعداد اعضای درحال بهبودی وحمایت های معنوی مسئولین ، اولین گروه انجمن معتادان گمنام به صورت رسمی شروع به فعالیت نمود. این انجمن درسال 1385 با حمایت های معنوی مسئولان کشور به نام (انجمن معتادان گمنام ) با شماره 21065 توسط پلیس امنیت عمومی ناجا به ثبت رسید ودرسال 1392 از وزارت کشور به شماره پروانه 121895/8/1 مجوز فعالیت سازمان های مردم نهاد درسطح ملی را دریافت نمود.
  

معتاد کیست؟

ما اعضای انجمن معتادان گمنام برای پاسخ به این پرسش احتیاج به فکر کردن نداریم زیرا پاسخ این سئوال را خوب می دانیم. زمانی تمام زندگی وفکر ما درمواد مخدر خلاصه شده بود . ما همیشه یا مشغول گرفتن ومصرف کردن مواد مخدر بودیم یا دنبال راهی برای تهیه آن . ما زندگی می کردیم که مصرف کنیم ومصرف می کردیم که زندگی کنیم . ما کسانی هستیم که در چنگال یک بیماری مزمن وپیش رونده گرفتاریم .
بیماری اعتیاد به مراتب فراگیر تر ازمصرف مواد مخدر است.
بسیاری از ما معتقدیم که ین بیماری مدت ها قبل از اولین بار مصرف مواد مخدر درما وجود داشته است.
  

 اعضای انجمن معتادان گمنام چه کسانی هستند؟

هر شخصی که تمایل به قطع مصرف مواد مخدر دارد می تواند عضو انجمن معتادان گمنام شود . عضویت درمعتادان گمنام هیچ شرط وشروطی ندارد . هرمعتادی بدون درنظر گرفتن نوع ماده مخدر مصرفی ، نژاد ، وضع مالی ،سن و جنسیت می تواند به انجمن معتادان گمنام بپیوندند.
نه فقط گرفتاران مواد مخدر ، بلکه هرکس احساس کند با مواد مخدر مشکل دارد ، می تواند به جمعیت معتادان گمنام ملحق شود. تمرکز درNA بر روی مشکل بیماری اعتیاد است نه بریک ماده مخدر خاص ، از دیدگاه انجمن معتادان گمنام مصرف الکل باعث لغزش وعود بیماری اعتیاد می شود . معتادان درحال بهبودی باید ازمصرف الکل وهرگونه ماده مخدر دیگری پرهیز کنند تا بیماری اعتیادشان بهبود یابد.
  

روش بهبودی

روش اصلی بهبودی درانجمن معتادان گمنام برمبنای ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر است . اعضای قدیمی تر که به (راهنما) معروفند به طور فردی تجربه بهبودی خود را با اعضای جدیدتر که موسوم به (رهجو) هستند  درمیان می گذارند . هسته اصلی برنامه انجمن معتادان گمنام (دوازده قدم) است . این قدم ها مجموعه ای از رهنمودهایی است که به بهبودی می انجامد. اعضاء با پیروی از این رهنمودها و فراگیری اصول روحانی دوازده قدم می آموزند مصرف مواد مخدر را قطع وبا مسائل روزانه خود روبرو شوند .پیام ما این است که هرمعتادی می تواند قطع مصرف کرده و میل به مصرف مواد مخدر را از دست داده وروش جدیدی را برای زندگی در پیش گیرد.
برنامه دوازده قدم ،  معتادان درحال بهبودی را با اصول روحانی مانند ایمان ، فروتنی ، روشن بینی ، صداقت و... آشنا می کند تا در زندگی روزانه خود از آن استفاده کنند. بهبودی در انجمن معتادان گمنام درمان معجزه آسایی نیست که در مقطع زمانی خاص صورت گیرد ، بلکه فرآیندی است مداوم ومسیری معنوی که با کارکرد اصول روحانی برنامه دوازده قدم این انجمن به مرور طی می شود.
روابط عمومی : 09175767026
آدرس جلسات : 09175767027
وب سایت: www.nairan.ove
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها