به‌روزرسانی‌های قیمت نفت:

با کاهش قیمت نفت خام آمریکا و کاهش ذخایر نفت قیمت‌ها افزایش یافت


نویسنده: عدنان نگاری

به دلیل کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش خطرات عرضه ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا و افزایش قیمت‌ها، قیمت نفت بعد از سه جلسه متوالی سیر نزولی در نهایت در روز چهارشنبه افزایش یافت. 
بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه سپتامبر تا ساعت 8:50 صبح به وقت عربستان با 40 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 81.41 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر نیز با 40 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 77.36 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا در سه جلسه قبل 7 درصد کاهش داشت، در حالی که نفتِ برنت نزدیک به 5 درصد کاهش داشته است.
به گفته منابع بازار به نقل از موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام و بنزین  آمریکا برای چهارمین هفته متوالی در هفته گذشته کاهش یافته که این رویداد منعکس کننده‌ی تقاضای ثابت در بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان است.
آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا نیز از افزایش قیمت‌ها حمایت کردند. به گفته تحلیلگران آتش‌سوزی برخی از تولیدکنندگان را مجبور به کاهش تولید کرده و حجم زیادی از عرضه را تهدید می‌کند.این تحلیلگران در ادامه در یادداشتی می‌گویند:«بازار به محدوده فروش بیش از حد نزدیک می‌شود و ما هنوز معتقدیم که عوامل بنیادی از افزایش قیمت‌ها نسبت به سطح فعلی در باقی‌مانده سه ماهه سوم در اثر یک محیط کسری حمایت می‌کنند.»این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که ارقام API نشان می دهد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 19 جولای 3.9 میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین 2.8 میلیون بشکه کاهش و دیگر محصولات مربوط نیز 1.5 میلیون بشکه کاهش یافته است. این اولین باری است که ذخایر نفت خام آمریکا برای چهار هفته متوالی از سپتامبر 2023 کاهش می یابد.
قیمت نفت روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در شش هفته گذشته رسیده بود و برنت به دلیل مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در طرحی که در ماه می توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و با میانجیگری مصر و قطر مطرح شد، به پایین‌ترین سطح خود از 9 ژوئن رسید.قیمت ها همچنین به دلیل تداوم نگرانی از اینکه کند شدن رشد اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، تقاضای جهانی نفت را تضعیف خواهد کرد، متضرر شد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها