نشست ایجاد خانه فناور محیط زیست برگزار شد؛

انتصاب مدیرعامل استارتاپ جامُش به عنوان مدیر خانه فناور محیط زیست هرمزگان



نشست ایجاد خانه فناور محیط زیست، با حضور رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان برگزار و مدیر عامل استارتاپ زیست محیطی جامُش از سوی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به عنوان مدیر خانه فناور محیط زیست استان منصوب شد.

 


به گزارش صبح ساحل، مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این نشست که صبح چهارشنبه در پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد، گفت: قرار است در خانه فناور محیط زیست، بررسی وسیع در زمینه محیط زیست انجام و چالش ها و مشکلات این حوزه استخراج، سپس اهداف کوچکتر شناسایی شود و به سوی تحقیقات علمی و کاربردی برای حفظ و بهینه سازی برود؛ طرح های کاربردی، دانش بنیان و اثربخش با استفاده از منابع سازمان محیط زیست حمایت می شوند.
حبیب مسیحی تازیانی به موضوع پسماند به عنوان یکی از چالش زیست محیطی دنیا اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورها این چالش را به فرصت تبدیل کرده و به عنوان یک مدل کارآفرینی به آن نگاه می کنند.
علیرضا نصیری، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: یکی از مشکلات استارتاپ ها در حوزه محیط زیست، انجام امور به روش سنتی و مقاومت نهادهای مسئول در برابر نوآوری است که در این زمینه، اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان قدرت اجرایی بالایی دارد و با استفاده از اهرم نظارتی می تواند حامی استارتاپ ها باشد.
نصیری ادامه داد: در خانه فناور محیط زیست می توانیم رویدادهای ریورس پیچ (ارائه معکوس) بمنظور رفع چالش های محیط زیستی که به نوعی فرصت های کسب و کاری هستند، برای پارک های علم و فناوری سراسر کشور برگزار کنیم که در این رویدادها استارتاپ های هرمزگان در اولویت هستند.
مدیرعامل استارتاپ محیط زیستی جامُش نیز در این جلسه عنوان کرد: مسیر تبدیل یک ایده ابتدایی به کسب و کار، سخت و هیجان انگیز بود که سعی کردیم در این راه ارزش های محیط زیست را حفظ کنیم.
امیرارسلان عامری گفت: شناسایی چالش های زیست محیطی، مستند سازی و تبدیل آن به یک پروژه مسئولیت اجتماعی، نقطه اشتراک استارتاپ جامُش و خانه فناور محیط زیست است و این همراستایی باعث شد که تصمیم بگیریم در این خانه فناور، مسیر را برای شرکت ها و افراد دغدغه مند در زمینه محیط زیست هموار کنیم؛ همچنین در نظر داریم پروژه ساماندهی پسماند جزیره هرمز (جزیره سبز) را در اولویت برنامه های خانه فناور محیط زیست قرار دهیم.
گفتنی است؛ همه فرهیختگان و نخبگان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران، صاحبان کسب و کارهای دانش بنیان، فعالان حوزه فناوری های محیط زیست و صنایع مادر می توانند با ارائه درخواست به دبیر خانه فناور، به عضویت خانه فناور هرمزگان درآیند.
لازم به ذکر است؛ استارتاپ جامُش به عنوان کارگزار مسئولیت اجتماعی زیست محیطی، مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان از سال 1401 فعالیت خود را در زمینه مشاوره، طراحی و نظارت پروژه های محیط زیستی آغاز کرده است. هم اکنون فعالیت های استارتاپ جامُش شامل: مدیریت پسماند در مناطق گردشگری، طراحی و اجرای پویش های محیط زیستی، فرهنگ سازی در حوزه حفظ محیط زیست و مدیریت منابع بازیافتی می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها