از ابتدای سال جاری تاکنون؛

بیش از 5 هزار کودک سه تا ۶ سال در قشم سنجش بینایی شدند



رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: پنج هزار و ۳۴۱ کودک سه تا ۶ سال از ابتدای سال جاری تاکنون در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس سنجش بینایی شدند.

به گزارش صبح ساحل، «سیروس شمس الهی»، رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت:  طرح بینایی سنجی همه ساله از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد و خانواده ها می توانند کودکان خود را که ۲ سالگی آنها تمام شده و وارد سه سالگی شده اند مورد سنجش بینایی قرار دهند.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۲ هزار کودک قشمی مشمول طرح غربالگری بی‌نایی هستند که تاکنون برای ۴۳ درصد آن‌ها غربالگری بینایی انجام شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم توضیح داد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ کودک در شهرها و سه هزار و ۲۴۱ کودک در روستاهای این جزیره بودند.

شمس الهی اضافه کرد: خدمات غربالگری تنبلی چشم کودکان به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهری این جزیره با دستگاه بینایی سنجی و به طور سیار انجام می‌شود چون غربالگری مهمترین ابزار برای پیشگیری از معلولیت‌ها است.

وی گفت: در چهار ماهه گذشته از سال جاری چهار هزار و ۸۰۰ کودک با دستگاه غربالگری بینایی سنجی و ۵۴۱ کودک با چارت "E" غربالگری شدند.

رییس بهزیستی شهرستان قشم یادآور شد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۷ کودک سه تا ۶ سال در این شهرستان مرزی مورد معاینات غربالگری اختلالات بینایی قرار گرفتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها