رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سازمان مالیاتی کشور:

فرار مالیاتی از چالش‌های اصلی در ارتقا نظام مالیاتی کشور است



رئیس مرکز آموزش و پژوهش های مالیاتی با بیان اینکه ۹ شرکت معتمد به عنوان بازوان سازمان امور مالیاتی عمل می‌کنند، گفت: می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده شاهد شفاف شدن پوسته اقتصاد ایران باشیم.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سازمان مالیاتی کشور در افتتاحیه سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران، اظهار کرد: این همایش با همکاری 10 مرکز علمی و دانشگاهی آغاز شد. در دوره‌های قبلی با مشارکت یک دانشگاه بود اما امروز 10 دانشگاه در این زمینه با ما همکاری می‌کنند. نگاه ما از برگزاری این همایش آینده‌نگری است برای آنکه مسیر سازمان امور مالیاتی در آینده را شفاف کنیم تا از گذشته در قالب پژوهش‌ها و کارگاه‌های مختلف برای آینده‌ای دقیق‌تر و روشن‌تر استفاده کنیم.

  

وی افزود: فرار مالیاتی از چالش‌های اصلی در ارتقا نظام مالیاتی کشور است. نگاه ما در این همایش، استفاده از ظرفیت و نگاه صاحب‌نظران در این حوزه است. 9 شرکت معتمد به عنوان بازوان سازمان امور مالیاتی در حاشیه این نشست حضور دارند. همچنین از ساعت 9 کارگاه‌های عملیاتی را در قالب دو پنل برگزار خواهیم کرد.

برزگری با بیان اینکه نظام مالیاتی در یک پیچ تاریخی قرار دارد و شاهد ایجاد دیتاهای زیاد هستیم، گفت: به این ترتیب می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده شاهد شفاف شدن پوسته اقتصاد ایران باشیم. ایجاد سامانه ای محوری حول فعالیت‌های اقتصادی در عمل به عنوان متولی امر شفاف‌سازی اقتصاد عمل می‌کند. سایر قوانین که در مجلس در حال تدوین است نیز بر روی این سامانه استوار خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها