راه‌اندازی ۱۶ دستگاه دیالیز جدید در بندرعباس



استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت تمرکز بر تأمین تجهیزات و نیروی انسانی همزمان با ساخت مراکز درمانی جدید گفت: شمار دستگاه‌های دیالیز جدید و پیشرفته در بندرعباس به ۱۶ رسید.

  

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز دوشنبه در حاشیه عیادت از بیماران بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: تجهیزات پزشکی یکی از مسائل اساسی در حوزه درمان است، در کنار ساخت بیمارستان‌ها و ساختمان‌های جدید باید بر تأمین تجهیزات و نیروی انسانی نیز تمرکز کرد.

وی یکی از ضعف‌های موجود در حوزه تجهیزات را مربوط به بخش دیالیز عنوان کرد و افزود:این موضوع سبب رنج بیماران شده بود اما خوشبختانه با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس و همکاری صنایع مستقر در استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی این مشکل نیز مرتفع شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره‌ به جلسه مشترک سال گذشته درخصوص روند تأمین تجهیزات مرکز دیالیز گفت:بخش اول تجهیزات خریداری و به کشور وارد شد که در مرکز دیالیز قرار گرفت اما بخش دیگر به دلیل رفع مشکل واردات در اثر تحریم امروز به بیماران تقدیم شد مرحله دیگری از تجهیزات نیز خریداری شده که در سال جدید به استان وارد می شود و علاوه بر بندرعباس برحسب نیاز شهرستان‌ها در اختیارشان قرار می گیرد.

وی همکاری دولت، نمایندگان مجلس و صنایع مستقر در استان را گام مثبتی برای کاهش مشکلات درمانی مردم دانست و گفت: با نصب این 5 دستگاه جدید، شمار تجهیزات جدید دیالیز خریداری و نصب شده به 16 دستگاه پیشرفته و به روز رسید و هم اکنون بیماران هم در حال استفاده از این دستگاه‌ها هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها