افزایش قیمت بنزین شایعه است / فعلا کارت جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود



سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اعلام کرد که حذف کارت سوخت جایگاهها از قاچاق جلوگیری می‌کند و افزایش قیمت بنزین شایعه است همچنین مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز امروز اعلام کرد: تا زمانی که دولت تصمیم خاصی در زمینه مصارفی که بیشتر از سهمیه کارت وجود دارد؛ اتخاذ نکند، کارت‌های جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود.

  
به گزارش صبح ساحل، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درمورد حذف کارت سوخت جایگاهها، گفت: زمانی که کارت های بنزین در دهه ۸۰ طراحی شد اهدافی را سیاستگذار دنبال می کرد که از این طریق اطلاعاتی را از مصرف بنزین داشته باشد و بتواند مصرف سوخت را در کشور مدیریت کند و از طرف دیگر جلوی قاچاق سوخت را بگیرد. اگر همه بنزین مصرفی فرد از طریق کارتش استفاده شود امکان قاچاق سوخت هم منتفی می شود.

آنگونه که برنا روایت کرده، وی اظهار کرد: متاسفانه دولت بعدی که آمد کارت های بنزین را کنار گذاشت و افراد براحتی می توانستند بنزین بزنند و در همین زمان کارت جایگاه ها نیز تعریف شد و بعد از این اطلاعاتی از حوزه مصرف سوخت در کشور نداریم. ممکن است با همین کارت جایگاه ها یک فرد در یک روز ده بار سوخت گیری کند که همین مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین نیز، گفت: ما در برنامه هفتم محدودیت هایی برای افزایش قیمت سوخت گذاشتیم که حتما دولت هم خلاف برنامه هفتم عمل نمی کند وافزایش قیمت بنزین شایعه است.

زنگنه بیان کرد: اصل این نظر که کارت جایگاه ها را جمع کنیم اتفاق خوبی است و ارتباطی به افزایش قیمت ندارد و از طرف دولت باید صدور کارت المثنی را سرعت بدهد.

  

تکلیف کارت سوخت جایگاه ها در ۱۴۰۳ مشخص شد  

 علی‌اکبر عرب‌عامریمدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره جمع‌آوری کارت‌های جایگاه‌داران اظهارکرد: ما در اسفند به ازای هر دو نازل یک کارت تعبیه کرده بودیم که در جایگاه‌های پرتردد در اختیار جایگاه قرار داده می‌شد و در جایگاه‌های خلوت نیمی از کارت‌ها در اختیار جایگاه‌دار قرار می‌گرفت در ایام تعطیلات باتوجه به اینکه حجم مسافرت‌ها افزایش پیدا می‌کند ما تعداد کارت‌های آزاد جایگاه را اضافه کردیم یعنی مخصوصا در مسیرهای پرتردد تعداد کارت جایگاه را از ۲ برابر تا ۴ برابر افزایش دادیم این شرایط مربوط به شرایط سفر بود و بنا داریم بعد از تعطیلات عید فطر و یا ابتدای اردیبشهت ماه تعداد کارت‌ها را به حالت عادی برگردانیم، یعنی کارت‌های مازاد زمان سفر را جمع‌آوری می‌کنیم.

  

فعلا کارت جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود

وی تاکید کرد: تا زمانی که دولت تصمیم خاصی در زمینه مصارفی که بیشتر از سهمیه کارت وجود دارد؛ اتخاذ نکند، کارت‌های جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها