کشف سیاره نزدیک به زمین با احتمال سکونت در آن!



دانشمندان سیاره جدیدی به نام Gliese ۱۲ b را کشف کرده‌اند که از نظر اندازه مابین زمین و زهره است؛ این سیاره در فاصله ۴۰ سال نوری از زمین قرار دارد؛ این سیاره ممکن است همچنان قابل سکونت باشد!

  

به گزارش صبح ساحل،  دانشمندان سیاره جدیدی به نام Gliese 12 b  را کشف کرده‌اند که از نظر اندازه مابین زمین و زهره است. این سیاره در فاصله 40 سال نوری از زمین قرار دارد و به دور یک ستاره کوتوله قرمز سرد می‌چرخد.

دانشمندان به این سیاره به دلیل پتانسیل آن برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه حفظ جو توسط سیارات، علاقه‌مند هستند؛ Gliese 12 b به ستاره خود نزدیک است و نور کمتری نسبت به زمین دریافت می‌کند اما ممکن است همچنان قابل سکونت باشد زیرا ستاره آن خنک‌تر است.

این سیاره تازه کشف شده، نخستین سیاره در نوع خود نیست. در سال 2007، اخترشناسان سیاره دیگری به نام Gliese 581 g را کشف کردند که شبیه به زمین بود. با این حال، Gliese 581 g بسیار داغ‌تر از Gliese 12 b است و احتمالاً قابل سکونت نیست.

کشف Gliese 12 b بسیار هیجان‌انگیز است زیرا نشان می‌دهد که ممکن است سیارات قابل سکونت بیشتری در کهکشان ما وجود داشته باشد که قبلاً تصور می‌شد؛ این سیاره همچنین می‌تواند به ما در درک بهتر نحوه شکل‌گیری و تکامل سیارات کمک کند.

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ‌های فضایی مانند تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا و تلسکوپ فضایی هابل ناسا به مطالعه Gliese 12 b ادامه خواهند داد. آنها امیدوارند با مطالعه این سیاره، اطلاعات بیشتری در مورد پتانسیل حیات در فراتر از زمین به دست آورند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها