هشدار نارنجی هواشناسی صادر شد/ تندباد و بارش‌های شدید لحظه‌ای در هرمزگان



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور سطح نارنجی هواشناسی در استان و وقوع تند باد و بارش‌های شدید لحظه‌ای در دریای عمان و سواحل شرق استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه با اشاره به صدور هشدار هواشناسی در هرمزگان افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های هواشناسی از عصر جمعه ۱۸ خرداد تا پایان روز بعد (شنبه هفته آینده)، هشدار نارنجی صادر شده است که مردم باید نکات ایمنی و مراقبتی را رعایت کنند.

حسن‌زاده با اشاره به تقویت بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان بیان کرد: طی زمان اعلام شده با تاکید بر مناطق مرتفع به‌ویژه در شهرستان بشاگرد شاهد رگبار نسبت شدید باران همراه با رعد و برق که گاهی با تگرگ، تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک موقتی همراه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اطمینان از استحکام سازه‌های آبخیزداری و لایروبی کانال‌ها را مهم دانست و اظهار کرد: در سایر مناطق استان نیز بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن روان آب‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: از سازه‌های موقت در برابر تند باد لحظه‌ای مراقبت ویژه‌ای داشته باشند تا خسارتی متوجه محصولات کشاورزی نشود.

حسن‌زاده همچنین به گردشگران، شهروندان و کوهنوردان نیز سفارش و تاکید کرد: باتوجه به بالا آمدن آب رودخانه‌ها در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها هیچ‌گونه توقف یا اتراقی نداشته باشند؛ همچنین فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات را به زمان مناسب موکول کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها