پیش بینی وضعیت جوی و دریایی پایدار در هرمزگان



اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز در ساعات صبح تا ظهر وضعیت جوی و دریایی پایدار و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی کرد.

                                                                                                                        

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا تا ساعات ظهر نسبتاً آرام و از ساعات بعدازظهر به تدریج در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب غربی پیش بینی می‌شود که دریا تا ساعات شب نسبتاً مواج خواهد شد و شدت باد در تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد: با توجه به شدت وزش باد در جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، از رفت و آمد شناور‌های سبک در این نواحی خودداری شود و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌های مسافربری صورت گیرد.

وی گفت: آسمان استان صاف تا کمی ابری، در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات استان با احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که شرایط بارشی مهیا نیست وقوع باد نسبتاً شدید و گرد و خاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا پایان این هفته افزایش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان محسوس‌تر خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها