کانتینرهای حاوی منگنه و پانچ قاچاق در هرمزگان توقیف شد



فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف سه محموله کانتینری دستگاه منگنه و پانچ قاچاق در یکی از بنادر تجاری استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه در تشریج جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی مستقر در یکی از بنادر تجاری هرمزگان، با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های سیستمی از خروج سه دستگاه کامیون تریلی کشنده حامل دستگاه منگنه و پانچ وارده از کشور هند متعلق به یک شرکت مشخص مطلع و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با رعایت موازین قانونی خودروها را متوقف و جهت بررسی به محوطه پلیس هدایت کردند که نماینده کالا با ارائه کارت شناسایی، در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی هرمزگان اظهار کرد: با بررسی و تطبیق اسناد ارائه شده توسط نماینده صاحب کالا و بررسی فیزیکی و سیستمی محموله‌ها مشخص شد تعداد ۱۸ هزار دستگاه منگنه و پانچ در ثبت سفارش کالا به مارک دیگری اشاره شده و شرکت تنها مجوز تولید کالا را داشته و شرکت مورد نظر اقدام به تجارت و بازرگانی کالا کرده و کالا را به صورت کامل و بسته بندی شده وارد و لوگوی شرکت خود را بر روی کالا قید کرده است.

جاویدان با بیان این که برابر «بند پ ماده ۲» قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این محموله‌ها مشمول قاچاق است، خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان هرمزگان ارسال شد.

وی ارزش مالی این محموله‌های قاچاق کشف شده را بنابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها