وزش باد در مناطق دریایی هرمزگان/ شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در ساعات صبح تا ظهر مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان با وزش باد‌های جنوب شرقی- شمال شرقی، و خلیج فارس با وزش باد‌های شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر، همه مناطق دریایی تحت تاثیر باد‌های جنوب غربی- شمال غربی قرار خواهد گرفت و دریا بویژه تنگه هرمز با وزش این باد‌ها نسبتا مواج باقی خواهد ماند.

حمزه نژاد افزود: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز در محدوده ۳۶ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود در این ساعات شناور‌های سبک و صیادی از رفت و آمد در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد. البته روز شنبه ۲۶ خرداد ماه از شدت باد در مناطق دریایی کاسته خواهد شد.

وی گفت: همچنین تحت تاثیر توده گرد و غبار در جنوب غرب کشور و وزش باد‌های غربی، در استان هرمزگان نیز در طول امروز ، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: امروز تا اوایل هفته آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان بویژه ارتفاعات و محدوده تنگه هرمز، رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری گردد. در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، دور از انتظار نیست و به لحاظ دمایی، تا اوایل هفته آینده، نوسانات دمایی تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها