گرمای شدید در پاکستان ۴۲۷ قربانی گرفت



رسانه‌های پاکستانی از مرگ ۴۲۷ نفر از مردم شهر کراچی مرکز ایالت سند این کشور بر اثر موج بی سابقه گرما و رکوردشکنی دما خبر دادند.

صداوسیما نوشت:  به دنبال موج گرمای بی سابقه از ۲۲ تا ۲۵ ژوئن (۲ تا ۵ تیر) که شامل درجه حرارت دست‌کم ۴۲ درجه سانتیگراد در شهر «کراچی» است، اخبار حاکی از کشته شدن عده زیادی از افراد در این شهر بر اثر گرمازدگی است.


بنیاد امدادی «ایدهی» پاکستان در گزارشی اعلام کرد: در چهل روز گذشته بر اثر شدت گرما دست‌کم ۴۲۷ نفر در شهر کراچی مرکز ایالت سند جان خود را از دست داده اند.
«فیصل ایدهی» رئیس این سازمان امدادی خصوصی پاکستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: علاوه بر گرمای بی سابقه در شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان، قطعی طولانی برق نیز از دیگر عوامل این گرمازدگی بی سابقه است.


این درحالیست که در چند روز گذشته مردم شهر کراچی پاکستان در اعتراض به قطعی برق در این شهر به برگزاری تحصن و تظاهرات اقدام کرده و از دولت محلی خواستار حل فوری این مشکل شده اند.


منابع بیمارستانی و وزارت بهداشت ایالت سند پاکستان در بیانیه‌هایی از مردم خواسته اند در یک هفته آینده از تردد و رفت و آمد غیرضروری خودداری کنند.


گفتنی است موج گرمای امسال در سایر شهر‌های پاکستان به مراتب از کراچی بیشتر است، به‌گونه‌ای که در برخی از شهر‌های این کشور گرمای هوا تا ۵۳ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها