خدمات حمل و نقل جدید جده را به دو کشور متصل می‌کند


نویسنده: عدنان نگاری

یک سرویس حمل و نقل جدید قرار است بندر اسلامی جده را به چهار شهر در چین و یک شهر در مصر متصل کند و ارتباط پادشاهی را با بازارهای جهانی تقویت کند.  
سازمان بنادر عربستان، که همچنین با نام ماوانی نیز شناخته می‌شود، از اضافه شدن خدمات حمل و نقل CBS از طریق یک خط کشتیرانی چینی خبر داد. این سرویس از طریق سفرهای هفتگی منظم با ظرفیت حداکثر 4000 کانتینر استاندارد بندر اسلامی جده را با بنادر چینی تیانجین، چینگدائو، شانگهای و گوانگژو و همچنین دمیتا در مصر متصل می‌کند.  این ابتکار بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر ماوانی برای بهبود موقعیت عربستان سعودی در شاخص اتصال دریایی، افزایش کارایی عملیاتی بنادر آن و تقویت پیوند عربستان سعودی با بازارهای بین‌المللی است.
این تلاش‌ها با استراتژی حمل‌ و نقل و لجستیک ملی که هدف آن تبدیل عربستان سعودی به عنوان یک مرکز لجستیکی جهانی و یک نقطه اتصال مرکزی بین سه قاره است، هماهنگ است.  این استراتژی قرار است بنادر عربستان در سواحل خلیج عربی را با بندرهای ساحل دریای سرخ متصل کند.   از ابتدای سال 2024، ماوانی با همکاری خطوط کشتیرانی بزرگ جهانی، 14 سرویس جدید را به فهرست خود اضافه کرده است؛ همچنین  افزودن سرویس CBS گامی مهم در این مسیر است که از صادرات و واردات ملی حمایت می‌کند و زیرساخت‌های دریایی پادشاهی سعودی را تقویت می‌کند.بندر اسلامی جده، یک مرکز لجستیکی و تجاری مهم در ساحل دریای سرخ، مساحتی معادل 12.5 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و دارای 62 اسکله است. این بندر مجهز به ایستگاه‌های تخصصی و امکانات پیشرفته از جمله دو ایستگاه جابجایی کانتینر، دهکده لجستیکی یکپارچه برای ذخیره‌سازی و صادرات مجدد، دو پایانه بار عمومی، دو اسکله تعمیر و نگهداری کشتی و مجموعه‌ای از اسکله‌های خدمات دریایی است. علاوه بر این، این بندر دارای پایانه‌های کاملاً مجهز برای پذیرایی از زائران و سایر بازدیدکنندگان است که آن را به یک دروازه دریایی جامع برای عربستان سعودی تبدیل کرده است.  
اوایل این ماه، ماوانی یک قرارداد 8 میلیون دلاری با شرکت خدمات مدیریت محیط زیست جهانی امضا کرد تا یک مجتمع بازیافت زباله‌های دریایی و صنعتی در بندر اسلامی جده ایجاد کند. این قرارداد بخشی از تلاش‌های ماوانی برای ارتقای آگاهی زیست‌محیطی، حفظ ایمنی محیط‌های دریایی و ایجاد یک بخش دریایی پایدار است.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها