پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ، اواسط مردادماه انجام می‌شود



پیش از این گفته شده بود که این پرواز در «اواخر ژوئیه» انجام خواهد شد اما اکنون ماسک به اوایل آگوست اشاره دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، طبق اطلاعات جدیدی که ایلان ماسک فاش کرده است، اسپیس ایکس قصد دارد پنجمین پرواز آزمایشی موشک استارشیپ خود را اوایل آگوست (اواسط مردادماه) انجام دهد. پیش‌ازاین گفته شده بود که این پرواز «اواخر ژوئیه» انجام می‌شود، اما حالا شاهد تأخیر احتمالاً چندروزه هستیم.

ماسک امروز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ تا ۴ هفته دیگر انجام خواهد شد.

چهارمین پرتاب آزمایشی موشک استارشیپ ماه گذشته انجام شد و اولین بار بود که بوستر یا تقویت‌کننده موشک صحیح‌و‌سالم روی آب‌های اقیانوس فرود آمد. همچنین در جریان این آزمایش، مرحله دوم استارشیپ نیز اولین بار ورود مجدد به جو را موفقیت‌آمیز تکمیل کرد. به نظر می‌رسد اسپیس ایکس آماده است در آزمایش بعدی خود به نقاط عطف جدیدی دست پیدا کند.

 

آزمایش روش پرتاب جدید با پنجمین پرتاب استارشیپ

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه اسپیس ایکس پیش از این پرواز، درحال آزمایش روشی برای بازیابی و فرود تقویت‌کننده سوپر هوی (Super Heavy) است که در نوع خود و در این صنعت اولین محسوب می‌شود. در این روش، بوستر Super Heavy هنگام فرود از طریق برج دریافت و نگه داشته می‌شود و به بخش مرحله اول استارشیپ اجازه می‌دهد در پرواز‌های متعدد استفاده شود و راه را برای مأموریت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هموار کند.

اگر ماه آینده تلاش اسپیس ایکس در این زمینه موفق باشد، غول فضایی ایلان ماسک یکی از موانع بزرگ خود را از بین برده است.

استارشیپ، قدرتمندترین راکت جهان، از زمان اولین پرتابش در آوریل ۲۰۲۳ تاکنون چهار بار پرواز مداری انجام داده است و آخرین پروازی که اواسط این ماه انجام شد، موفق‌ترین پرواز آن بوده است؛ به‌طوری که فرود سوپر هوی و استارشیپ موفقیت‌آمیز و کنترل‌شده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها