المپیاد جهانی فیزیک به میزبانی ایران برگزار می شود



رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه المپیاد فیزیک اول مرداد به میزبانی ایران برگزار می‌شود، گفت: به دلیل عدم تحقق بودجه مجبور به قرض گرفتن ۳ میلیارد تومان شدیم.

                   

به گزارش صبح ساحل، سید رضا حسینی؛ رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: میانگین معدل دانش‌آموزان المپیادی در دانشگاه شریف 1.5 نمره بالاتر است و در المپیادها نیز جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم.

وی افزود: کسب مدال توسط دانش‌آموزان المپیادی در سال 1401 رشد داشت و در حال حرکت به سمت استفاده از پتانسیل این گروه از دانش‌آموزان در پیشرفت کشور هستیم.

رییس باشگاه دانش‌پژوهان جوان بیان کرد: دانش‌آموزان المپیاد زیست‌شناسی در قزاقستان در حال رقابت هستند و فردا دانش‌آموزان عضو گروه المپیاد ریاضی به کشور انگلستان می‌رود و آخر تیر رشته شیمی اعزام خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: برای نخستین بار در رشته هوش مصنوعی و زبان‌شناسی اعزام دانش‌آموز به کشور بلغارستان و برزیل داریم.

وی افزود: سال 2024 یعنی امسال ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک است و این پنجمین المپیاد جهانی است که ایران میزبان است، آخرین آن سال 2019 برای المپیاد زیست‌شناسی بود‌.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان افزود: از 31 تیر میزبان 190 شرکت‌کننده و 135 سرپرست و همراه تیم‌ها از 45 کشور مختلف جهان هستیم و از اول مرداد المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان برگزار می‌شود.

حسینی بیان کرد: امسال برای نخستین بار برای باشگاه دانش‌پژوهان جوان ردیف بودجه مستقل دریافت کردیم اما تا به امروز نتوانستیم یک ریال از بودجه را دریافت کنیم، با توجه به نیاز فوری که برای اعزام دانش‌آموزان به المپیادها داریم ناچار شدیم 3 میلیارد تومان از یکی از بخش‌های آموزش و پرورش قرض بگیریم.

وی با اشاره به اینکه از 100 میلیارد تومان بودجه سال گذشته 35 میلیارد تومان آن محقق شد، اضافه کرد: نیاز داریم که 50 درصد بودجه دانش‌پژوهان جوان پرداخت شود و به ما قول داده‌اند تا پایان تیر این مبلغ واریز شود‌.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها