وزیر بهداشت:

۹۰ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی پرداخت می‌شود



وزیر بهداشت با اشاره به تلاش دولت شهید رئیسی برای کاهش هزینه درمان بیماران سرطانی، از پرداخت بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمان این بیماران توسط بیمه‌ها خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر بهرام عین اللهی، امروز (۳۰ تیر) در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید دکتر رئیسی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به دغدغه شهید جمهور برای کاهش هزینه‌های درمان بیماران سرطانی، گفت: ایشان همواره بر راه‌اندازی و تجهیز مراکز درمان سرطان برای کاهش هزینه درمان این بیماران تاکید داشتند.

وی افزود: در حال حاضر مراکز درمان سرطان در بسیاری استان‌ها راه‌اندازی شده و هم اکنون ۹۰ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: داروی این بیماران هم قیمت بالایی دارد که در حال حاضر بخش بیشتر آن توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و امیدواریم این روند کاهش هزینه‌های درمان بیماران سرطانی در دولت جدید هم ادامه یابد.

 

شهید رییسی تاکید داشت هیچ پروژه‌ای تا راه‌اندازی کامل افتتاح نشود

وی از بیمارستان دکتر شهید رئیسی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز درمان سرطان کشور یاد کرد و افزود: ساخت این مرکز به پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله نصب تجهیزات هستیم.

وی افزود: امروز می‌توانستیم این مرکز را افتتاح کنیم، اما طبق قانونی که شهید رئیسی داشتند افتتاح باید زمانی صورت گیرد که پذیرش بیمار همزمان انجام شود و چون نصب تجهیزات ادامه‌دار است، امروز فقط از این مرکز بازدید کرده و افتتاح آن به دو تا سه ماه آینده موکول می‌شود.

وی با اشاره به شروع ساخت این مرکز در سال ۱۳۹۶ گفت: ساخت این مرکز پس از مدتی از شروع کار به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شد و در سال ۱۴۰۰ با شروع کار دولت شهید رئیسی ساخت آن مجدداً از سر گرفته شد.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ که از این بیمارستان بازدید داشتیم پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد رسیده بود و حقیقتاً جای تقدیر دارد که طی دو سال این بیمارستان به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده و امروز نصب تجهیزات آن آغاز شده است.

به گفته عین اللهی این بیمارستان در چهار طبقه و به متراژ ۹۰۰۰ متر مربع احداث شده است.

وزیر بهداشت ارزش ریالی این بیمارستان را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این بیمارستان می‌تواند به تمام بیماران غرب کشور خدمات‌رسانی کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها