رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی هرمزگان

ترفند زورگیران مسافرکش نقش برآب شد



صبح ساحل،حوادث -دختر جوان در بلوار امام، دستش را به نشانه دربست به سوی یکی از خودروهای در حال حرکت دراز کرد نگاهی به ماشین پرایدانداخت و پس از گفتن مسیرش به راننده، درصندلی عقب نشست. ساعت 8 شب بود وی در حالی که از پشت شیشه های دودی به خیابانهای شلوغ  نگاهی می انداخت ناگهان کنار خود فردی را حس کرد تا سرش را به سمت چپ برگرداند با مردی چاقو بدست روبرو شد از ترس زبانش بند آمده بود و به خود می لرزید و در این فکر بود که که  او و راننده تنها بودند این فرد از کجا پیدایش شد؟

دختر جوان با نگاه های ملتمسانه وهق هق گریه هایش می خواست رهایش کنند، اما آنها که انگار گوششان نمی شنید و چشمانشان نمی دید با تهدید او را به سکوت واداشتند و با افکار شیطانی خود قصد زورگیری داشتند. راننده با سرعت زیاد بی محابا حرکت می کرد و تا دختر متوجه شد خود را در حاشیه شهر دید و...

رییس پلیس آگاهی فرماندهی هرمزگان در این رابطه گفت:متهمان با سرقت طلاجات و وجوه نقد دختر جوان، او را در ابتدای شهر رها کرده بودند. سرهنگ اصغر قطب زاده با بیان اینکه این دختر جوان تنها قربانی متهمان بود ادامه داد: این حادثه در 11 تیرماه رخ داد که دو روز بعد از این حادثه آنها به دام پلیس افتادند و تحویل مراجع قضایی شدند.وی شیوه این باند زور گیری شامل دو جوان بندرعباسی25 ساله و 21 ساله (متاهل و مجرد) را اینطور بیان کرد که  با قرار گرفتن یک نفر در صندوق عقب ماشین ویک نفربه عنوان راننده، اقدام به مسافربری می کردند. آنها قصد داشتند سوژه های مورد نظر را  سوار و در بین راه یکی از آنها  که در جعبه صندوق عقب ماشین پنهان شده بود و از طریق  گوشه ای از صندلی پشتی که به همین منظور شکافته شده بود وارد اتاق ماشین و با چاقو سوژه را تهدید می کردند.متهمان تمام اموال قربانیان را غارت  می کردند که در همان آغاز ارتکاب جرم دستگیر شدند.

دستگیری کیف قاپهای محله دوهزار

در  30 خردادماه سال جاری یک باند 3 نفره کیف قاپ ساکن بندرعباس، در محله دوهزار دستگیر شدند که در اعترافاتشان  به 13 فقره کیف قاپی و دیگر جرایم که مبلغ آنها 10 میلیون تومان بود بیان کردند. این باند شامل دو برادر و یک همدست در سنین  17 و 20 ساله بیکار بودند که در یک محله زندگی می کردند.به گفته سرهنگ قطب زاده ، محدوده سرقت آنها دو هزار بود و سوار برموتورسیکلت سوژه خود را در محل های خلوت می دیدند اقدام به سرقت موتور سیکلت، کیف قاپی به ویژه از زنان می کردند. آنها پس از سرقت،  پول ، طلا و گوشی موبایل بر می داشتند و مدارک را در حاشیه شهر رها می کردند، متهمان گوشی ها را به دست فروشان  می فروختندو طلاها را به بستگان خود هدیه می دادند که در یک عملیات اطلاعاتی دستگیر و شاکیان شناسایی شدند. این مقام انتظامی از شهروندان خواست  از حمل طلاجات و وجوه نقد زیاد  در کیف  وهمچنین از تردد در کوچه‌های تنگ و تاریک و خلوت تا حد امکان پرهیزکنند. چنانچه ناگریز از پیاده روی هستید به خصوص هنگام طی کردن عرض خیابان ، کیف خود را محکم گرفته و مواظب موتورسواران و یا سایر وسایلل نقلیه ای که از کنار شما عبور می کنند باشید...

دستگیری باند سارقان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی هرمزگان از دستگیری باند 4 نفره سارقان منزل و موتور سیکلت سابقه دار (3 مرد و یک زن) 20 تا 22 ساله، خبر دادکه  توسط کلانتری 11 پلیس آگاهی هرمزگان  در 6 تیرماه جاری  به تله افتادند. البته این باند قبلا سابقه دار در امر سرقت موتور سیکلت بودند که تغییررویه به سمت سرقت منزل داده بودند، همچنین 12 فقره سرقت منزل، 3 فقره سرقت موتور سیکلت و یک فقره سرقت داخل خودرو ، 32 دستگاه  تلفن همراه، دوربین عکاسی و فیلم برداری را درکارنامه خود داشتند.آنها  از طریق جاکولری و تخریب درب منزل محل، اقدام به سرقت می کردند و فعالیت این باند در محدوده شاه حسینی و هواگشت  بود که سرهنگ قطب زاده از هموطنانی که در این محدوده هستند وبا این شیوه مورد دستبرد قرار گرفتند خواست به پلیس آگاهی استان مراجعه و نسبت به شناسایی متهمان اقدام کنند.

کشف محموله قاچاق سوخت

این مسئول همچنین از كشف چند محموله سوخت قاچاق خبر داد كه توسط پرسنل اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی كشف شده است.به گفته سرهنگ  قطب‌زاده، در بیست و یکم تیرماه جاری، عوامل اداره مبارزه با کالای قاچاق موفق شدند  یكی از این محموله‌ها با 84 هزار لیتر گازوییل توسط یك لنج از حوالی گچین بندرعباس بارگیری شده بود كه با انجام كار اطلاعاتی با هشت خدمه توقیف و عوامل آن دستگیر نمایند که متهمان قصد انتقال این مقادیر سوخت را به آبهای آزاد و کشورهای خلیج فارس را داشتند. وی مجموع كشفیات سوخت قاچاق توسط اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز را 824 هزار لیتر از 11 فروند لنج و یک فروند کشتی و دستگیر شدگان را بیش از 80 نفر اعلام كرد كه تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

کشف 100درصدی پرونده های آدم ربایی

رییس پلیس آگاهی  استان با ارائه گزارشی عملكرد این بخش در شاخص های مختلف را به صورت داده های آماری درصدی اعلام كرد. سرهنگ  قطب زاده  از كشف 68 درصد از مجموع جرایم مرتبط با پلیس آگاهی استان طی خرداد‌ماه امسال خبر داد.وی افزود:در خرداد‌ماه امسال 65 درصد از مجموع سرقت‌ها، 95 درصد از سرقت‌های به عنف، 100 درصد پرونده‌های آدم‌ربایی و 125 درصد از پرونده‌های قتل نیز كشف شده است.سرهنگ قطب زاده اضافه كرد:67 درصد از پرونده‌های كیف‌قاپی، 115 درصد از موارد سرقت خودرو، 74 درصد از سرقت‌های منزل و 50 درصد از پرونده‌های جیب‌بری نیز در خردادماه منجر به كشف شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها