همه مصائب استفاده از گارانتی یک خودروی ساخت داخل



 صبح ساحل، اجتماعی _ نمی داننم درهمسویی با نظر کارشناسانی که برطبل حمایت از ساخت داخل می کوبند بود یا باهدف کمک به اشتغال داخلی ویاامیدی که به تامین ارزانتر قطعات داشتی، یا شاید هم به هزینه اندکی که امکان پرداخت آن را داشتی اندیشیدی. اینکه به دنبال خرید خودرو ازیکی از کارخانه جات ساخت داخل رفتی. اینکه در طرح خرید ویژه شرکت کردی یا از شرایط عادی فروش مهم نیست. به هرحال به امید دستیابی به حداقلی از رفاه زندگی وسیله نقلیه ای تهیه کردی که ساخت داخل بود. وقتی خودرویی برچسب ساخت داخل را دارد خود به خود انتظار اینست که از بسیاری جهات مزایایی برای خریدارانش داشته باشد.  مثل امکان برخورداری از خدمات گارانتی درهر شرایطی و تامین قطعات آن در بازار حتی بعداز اتمام دوره گارانتی. بعداز آنکه متصدی تحویل خودرو سریع مدارک خودرو را تحویل می دهد ضمن خسته نباشید از آنها تشکر می کنید وبا خودروی صفر مسیر خانه را درپیش می گیری. اما به نیمه راه نرسیده آمپر خودرو از حد مجاز بالاتر می رود. به نمایندگی مجاز فروش خودرو باز می گردی تا اورا ازاین مشکل باخبر کنی اما عکس العملها با دقایقی پیش که خودرو را تحویل می گرفت از زمین تا‌ آسمان تفاوت کرده است. نمایندگی های مجاز فروش به راستی تنها نمایندگی های فروشند  و انگار تعهدی به مشتری ای که بابت گارانتی مبلغی اضافه تر پرداخت کرده و تبلیغی که کارخانه تولیدی در رابطه با محصولاتش دارد نمی بینند. کافی است رفتار کارکنان هنگام درخواست ثبت نام خودرو را با رفتارآنها دربخش خدمات پس ازفروش مقایسه کنید. همه خوشرویی ها وخوشامدگویی ها مربوط به زمانی است که هنوز قرارداد خرید را امضا نشده وگرنه هنگامی که عنوان متقاضی خدمات گارانتی مراجعه می کنید را مجسم کنید، چهره ها کاملا روی دیگری رانشان می دهند. برخلاف هنگام خریدکه سعی دارند وانمودکنند با هر شرایطی درپرداخت پول باشما کنار خواهند آمد، باکوچکترین شکایتی نسبت به نوع خدمات رسانی ازسوی مشتری این بار به راحتی تمام وبا وجدانی آسوده با این جمله که همین که هست،‌آب پاکی را روی دستتان می ریزند. همه امیدها مبنی بر آسودگی خیال از خدمات درجایی که باید بهترین قطعات تامین شود وبهترین تخصص درمیان تکنسین های مکانیک داشته باشد بر باد می رود. نه اینکه متخصصی باشد وخدمات بدهد بلکه گویی آ‌نها هم خود ناراضیانی اند که از بدحادثه آنجا به پناه آمده اند.

این جا نه از روی خوش کارکنان بخش خدمات خبری هست نه از تخصص مکانیک کاران ونه از قطعات باکیفیت. هنگامی که  رقابت نباشد جز این چه انتظاری می توان داشت. آنها آسوده ازمصونیتشان دربرابر رقابت اند. مصون از انتقاد رسانه ها ومسئولان.

داستان تامین قطعات وتعویض ملزومات و لوازم ماشین از همان روزهای نخست نمایان می شود. همان موقع که برای تعویض روغن همه دوستان که نه، حتی تعمیرکاران نمایندگی درگوشتان زمزمه می کنندکه اگر می خواهی روغن  موجود در انبار  را می ریزیم، اما روغن اینجا کیفیت ندارد بهتر است روغن باکیفیت از بازار تهیه کنی. قطعه مربوط به هر قسمت از خودرو که از کار می افتد همین داستان کیفیت پایین قطعات نمایندگی تکرار می شود. حتی جالب تر آنکه تعمیرکار قطعه‌ ای را نشان میدهد ومی گوید کارخانه ازهمین قطعه 2 مدل تولید دارد یک مدل که برای خدمات گارانتی دراختیار نمایندگی هاست کیفیت مطلوبی ندارد ونوع دوم که برای فروش وتهیه دارندگان خودرو از بازار است وکیفیت بسیار بهتری دارد. و به این ترتیب شما می مانید ویک انتخاب وآن اینکه تعمیرگاه منصفی برای مراجعات بعدی پیداکنید تا  خدماتی راکه از ابتدا قرار بود از نمایندگی وتحت پوشش گارانتی دریافت کنید با پرداخت هزینه از جیب خودتان دریافت نمایید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها