هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران ؛

«تراکتـورسازی» درمقابل ده هزارهوادار تبریزی زورش به «آلومینیـوم» نرسید



صبح ساحل، ورزشی _ پرونده هفته شانزدهم لیگ برتر لیگ برتر فوتبال ایران با انجام 9بازی بسته شد. در این هفته طوفان زرد هرمزگان در تبریز مهمان تراکتورسازی تبریز بود. شاگردان اکبرمیثاقیان دراین مسابقه نوددقیقه منطقی فوتبال بازی کردندو درپایان یک امتیازشیرین ازاین بازی گرفتند.

 

تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام حدود 10 هزار هوادار داشت اما بازیکنان آلومینیوم آن قدر زیبا فوتبال کردند که انکار در خانه بازی می کنند. این بازی درنیمه اول گلی نداشت ولی درنیمه دوم دوگل به ثمررسید که سهم هرکدام از تیم ها یک گل بود. هادی دهقانی در دقیقه 62 توانست گل آلومینیوم را به ثمر برساند.بااین گل کمی فشار حملات تراکتورسازی روی دروازه آلومینیوم بیشتر شد اما بازی خوب مدافعان و دروازه بان زرد پوشان اجازه نمی دادتا دروازه آن هابازشود. در دقیقه 73 احسان حاج صفی از شلوغی محوطه جریمه آلومینیوم استفاده کرد وگل مساوی را برای تراکتورسازی به ثمررساندتااین تیم ازیک شکست خانگی فرار کند. 

 

در سایر دیدارهای این هفته تيم فوتبال پرسپوليس در ديداري ديدني برابر ملوان انزلي متوقف شد.  تيم پرسپوليس  در ورزشگاه تختي انزلي به مصاف ملوان رفت که بازي با نتيجه تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد.مازيار زارع در دقيقه 5 و احمد آهي در دقيقه 62 براي ملوان گلزني کردند.هادي نوروزي در دقيقه 50 و امير حسين فشنگچي در دقيقه 54 گل‌هاي پرسپوليس را زدند.بازي دو تيم به ويژه در نيمه دوم ديدني و جذاب بود. سرخپوشان تهراني که پيش از اين بازي دو برد متوالي به دست آورده بودند نتوانستند سومين پيروزي پياپي را به دست بياورندونوار بردهاي قرمزپوشان در انزلي پاره شد.

 

در ادامه هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال سپاهان درخانه با داماش گیلان بازی کرد وبا سه گل محمدرضا خلعتبري 50 و 84 و محرم نويدکيا 65 حریف خود را شکست داد وبه يک قدمي استقلال رسيد. ديدار تيم‌هاي فجرسپاسي و پيکان در ورزشگاه الغدير شيراز در حضور حدود 3 هزار تماشاگر آغاز شد که در پايان دو تيم به تساوي بدون گل رضايت دادند.

 

مهم ترين صحنه اين ديدار در دقيقه 76 و روي ضربه ايستگاهي مهدي نظري بود که به تيرک دروازه پيکان برخورد کرد.در اين مسابقه برخي هواداران فجر عليه مسئولان اين باشگاه شيرازي شعارهايي را در انتقاد به جدايي حقيقي و بي پولي باشگاه سر دادند.در آبادان نفت این شهر نتوانست از شرایط میزبانی بهره ببرد ومقابل ذوب آهن اصفهان یک بریک مساوی کرد.صبای قم در خانه به راه آهن علی دایی با یگ کل باخت تا مدیرعامل صبا استعفا خودراتقدیم هیات مدیره کند.

 

گهردرود که اصلا حال روز خوبی ندارد در کرج با یک گل مغلوب مس کرمان شد.تلاش دوتیم نفت تهران وسایپا البرز درپایان هفته شانزدهم گلی دربرنداشت ودوتیم بدون گل به استقبال هفته پایانی لیگ برتررفتند. در آخرين ديدار هفته شانزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر استقلال صدرنشين برابر فولاد شکست خورد. آخرين ديدار هفته شانزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال بين دو تيم استقلال و فولاد خوزستان برگزار شد که در نهايت تيم استقلال برابر فولاد خوزستان با نتيجه 3 بر 2 شکست خورد. عبدالله کرمي (62)، آرش افشين (73) و مهرداد جماعتي (88) براي فولاد گلزني کردند و جواد نکونام (65 پنالتي) و آرش بر هاني (75) دو گل تيم ميزبان را وارد دروازه تيم خوزستاني کردند. اين نتيجه در شرايطي ثبت شد که تيم اهوازي موقعيت‌هاي بهتري براي باز کردن دروازه تيم استقلال داشت اما اين فرصت‌ها بيشتر از سه بار به بار ننشست تا سومين شکست استقلال در هفته شانزدهم رقم بخورد. استقلال با اين شکست 31 امتيازي باقي ماند تا با توجه به پيروزي امروز سپاهان برابر داماش، تيم اصفهاني را در فاصله يک امتيازي خود ببيند.

 

استقلال براي قهرماني در نيم فصل به پيروزي در بازي هفته آينده برابر داماش گيلان در رشت نياز دارد. اين در حالي است که سپاهان نزديک‌ترين تعقيب کننده استقلال در هفته آينده مهمان آلومينيوم  المهدی هرمزگان است. درپایان هفته شانزدهم طوفان زرد هرمزگان با شانزده امتیاز در مکان پانزدهم جدول باقی ماند. دیدارهای هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر روزدوشنبه سیزدهم آذرماه به صورت همزمان برگزار می شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها