رئیس حوزه هنری:

خاطره های بازاریان هرمزگان ثبت می شود



 صبح ساحل ، هنری - رئیس حوزه هنری هرمزگان گفت: خاطره های اصناف و بازاریان این استان در دوران انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری به ثبت می رسد.

به گزارش ایرنا، انوشیروان پیش دار در مراسم شب خاطره یاران انقلاب در بندرعباس افزود: با هماهنگی های انجام شده، محققان و نویسندگان دفتر فرهنگ و مطالعه های پایداری حوزه هنری هرمزگان خاطره ها و سندهای شفاهی و کتبی صنف ها و بازاریان هرمزگان را جمع آوری و ثبت کرده و پس از تدوین و آماده سازی در قالب یک اثر مکتوب منتشر می شود.

وی یکی از اولویت ‌های اصلی حوزه هنری هرمزگان را موضوع انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: برنامه شب خاطره یاران انقلاب نیز با پرداختن به نقش صنف ها و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و اتاق اصناف استان برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری هرمزگان گفت: نباید نقش انکار ناپذیر صنف ها و بازاریان این استان بویژه مرحوم علی مظفری به عنوان یکی از شخصیت های محوری و تاثیر گذار در گسترش و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در استان را فراموش کرد.

پیش دار افزود: حوزه هنری وظیفه خود می داند تا ضمن معرفی و بازگویی این خاطره ها، به شکل گیری جریان انقلاب در استان هرمزگان بپردازد تا نسل جوان و نوجوان با رشادت های این افراد در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی آشنا شوند.

بسیاری از افراد در جریان انقلاب علاقه ای به مطرح شدن خود ندارند

فرماندار بندرعباس نیز در این مراسم گفت: بسیاری از افراد در جریان انقلاب حضور داشتند و علاقه ای به مطرح شدن ندارند اما ناشناخته بودن این شخصیت ها، باعث نادیده گرفتن زحمت هایی که برای انقلاب اسلامی متحمل شدند، نمی شود.

احمد پویا فر افزود: یکی از این قشرها صنف ها و بازاریان هستند که نقش آن ها به خوبی در پیروزی انقلاب اسلامی مشهود است.

وی بیان داشت: کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشدی داشته است که در مثال می توان گفت در دوران رژیم پهلوی، ایران تنها 8 دانشگاه علوم پزشکی داشت اما به برکت انقلاب این تعداد به بیش از 60 دانشگاه رسیده است.

 یادآوری خاطره های انقلاب با ارزش ترین کار برای آگاه سازی مردم است

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان نیز گفت: یادآوری خاطره های یاران انقلاب و بازاریان با ارزش ترین و مهم ترین کار برای آگاه سازی مردم است و اگر از بازگو کردن آن غافل شویم نسل های جدید از موضوع ها و اتفاق های انقلاب بی اطلاع می ماند.

حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد افزود: انقلاب اسلامی ایران به راحتی به دست نیامده که بخواهیم آن را به راحتی از دست بدهیم بلکه باید از آن حراست و پشتیبانی کنیم.وی بیان داشت: بازاریان برای حفظ چارچوب های انقلاب باید همچون گذشته تلاش کنند و از سنگرهای انقلاب که همانا مسجدها هستند، دفاع کنند.مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان یادآورشد: دشمن اکنون رهبر فرزانه انقلاب و دنبال کنندگان راه ایشان را نشانه گرفته است و نقل خاطره های یاران انقلابی در این زمان از ضروری ترین کارها برای آگاهی مردم است.

در این مراسم حسن شریفی، حمید اسلام زاده، محمد صادق وجدانی، محمود مسلمانی و محمد رزم از بازاریان و مبارزان دوران انقلاب اسلامی استان هرمزگان به بیان خاطره های خود از پخش اعلامیه ها، تعطیلی بازار و شکل گیری مبارزه علیه رژیم طاغوت پرداختند.

همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم علی مظفری و جمعی از بازاریان و مبارزان استان هرمزگان تجلیل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها