حریق در موتورخانه شناور مسافربری در مسیر قشم _ بندرعباس

امدادرسانی به موقع ناجیان مسافران را به سلامت به مقصد رساند



 صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام:«موتور خانه یک فروند شناور مسافربری در 2و نیم مایلی اسکله شهید حقانی بندرعباس دچار حریق شده است".

مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان  در ساعت 19 و 50 دقیقه بیست و پنجم فروردین ماه جاری  این خبر را از  فرمانده شناور ( سپهر دریا) ،دریافت نمود . بلافاصله شناورهای ناجی ۱۲ و ۱۶ و همچنین همیار ناجی برای کمک رسانی به همراه دو  شناور مسافری جمشید ۲ و سلخ ۴ جهت جابجایی مسافران به محل مورد نظر اعزام شدند که 6دقیقه بعد این شناورها   به موقعیت مورد نظر  در نزدیکی کشتی سوخته قدیم، حضور یافتند . حریق توسط خدمه شناور مسافری مهار و اطفا شده بوداما موتور از مدار خارج و امکان ادامه مسیر با شناور سپهر دریا نبود...

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تایید خبر آتش سوزی جزیی در موتورخانه شناور مسافری سپهر دریا، از امدادرسانی به موقع تیم جستجو و نجات دریایی این اداره کل به شناور مضطر در مسیر دریایی بین قشم و بندرعباس خبر داد و  افزود: شناور مسافری سپهر دریا حامل80 نفر مسافر که در ساعت 19 و 50 دقیقه شنبه 25 فروردین ماه از بندر شهید ذاکری قشم عازم بندر شهید حقانی بندرعباس بود، به دلیل نقص فنی ناشی از آتش سوزی جزیی در موتورخانه از ادامه مسیر بازماند. "اله مراد عفیفی پور" ادامه داد: بلافاصله با اقدام به موقع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) هرمزگان و در سریع ترین زمان ممکن، دو شناور ناجی به همراه کارشناسان ایمنی به موقعیت، اعزام و آتش سوزی محدود در موتورخانه با همکاری پرسنل شناور، بالافاصله کنترل شد.به گفته عفیفی پور،  85 مسافر شناور مضطر دقایقی پس از اعلام اضطرار،( ساعت ۲۱:۳۵ ) در سلامت کامل به بندر شهید حقانی منتقل و شناور سپهر دریا نیز با رعایت مباحث ایمنی به این بندر یدک شد.

گفتنی است : دو نفر از مسافران دچار دریازدگی شده بودند که توسط پزشک یار همراه شناور ناجی درمان شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها