دانشور خبر داد

تحقق کمک یک درصدی دستگاه‌های دولتی به ورزش هرمزگان



صبح ساحل ، ورزشی - مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از تحقق کمک یک درصدی دستگاه‌های دولتی به حوزه ورزش جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خبرداد.

غلامعلی دانشور با بیان این که استاندار هرمزگان در جهت توسعه زیرساخت‌های ورزش استان کمک‌های ارزنده‌ای کرده است، اظهار کرد: استاندار در جلسه شورای عالی ورزش، دستور کمک یک درصدی کلیه دستگاه‌های اداری به ورزش استان را داده است.

وی با اشاره به این که یک درصد کمک دستگاه‌های اداری استان حدود 25 میلیارد تومان می‌باشد، افزود: 40 درصد این مقدار به ورزش کارکنان آن دستگاه اداری اختصاص داشته و 30 درصد دیگر را نیز بایستی به حساب آموزش و پرورش واریز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان با 10 دستگاه برای واریز این مبلغ به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان توافق کرده است.

دانشور با اشاره به این که براساس قانون یک درصد از اعتبارات عمرانی و جاری دستگاه‌ها بایستی در حوزه ورزش هزینه شود، تاکید کرد: رقم اختصاصی به این اداره کل برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی می‌باشد.

وی در ادامه از کمک دیگر استاندار هرمزگان به ورزش استان خبر داد و افزود: براساس بند ژ ماده 7 قانون، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به حوزه ورزش کمک کنند با تایید اداره کل ورزش و جوانان به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی از مالیات آن‌ها کسر می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: بیمه ورزشی استان در سال جاری 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و در حال حاضر 56 هزار نفر بیمه شده ورزشی دارند.

دانشور، دعوت شدگان از استان به تیم ملی را 126 نفر اعلام داشت و افزود: 56 نفر از بانوان و آقایان هرمزگان عضو تیم ملی بوده و 52 تیم در لیگ‌های برتر دسته یک، دو  و سه کشور فعالیت می‌کنند و در 16 رشته ورزشی در مسابقات کشوری شرکت کردند.

به گفته وی، در سال گذشته 254 مدال طلا، نقره و برنز توسط هیات‌های ورزشی این استان کسب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در ادامه به اعتبارت تخصیص داده شده به هیات‌های ورزشی هرمزگان اشاره کرد و اعلام داشت: در سال گذشته نسبت به سال 95 حدود 20 تا 25 درصد اعتبارات تخصیصی به هیات های ورزشی استان رشد داشته است.

دانشور با تاکید بر این که امسال بیش از یک میلیارد تومان به هیات ورزشی استان کمک شده است، خاطرنشان ساخت: اداره کل ورزش استان کمک‌های درخور توجهی به هر 46 هیات ورزشی کرده است.

به گفته وی، جهت تکمیل پروژه‌های ورزشی در سال گذشته 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت، اعتبارات استانی و ملی و اعتبارات ماده 180 به ورزش استان کمک شده است که اعتبارات وزارت نفت صددرصد تحقق یافته و اعتبارات استانی و ملی تنها حدود 56 درصد محقق شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با اشاره به این که باشگاه داری وظیفه اداره کل نبوده است ولی درحد توان به باشگاه‌ها کمک شده است، عنوان کرد: باشگاه‌ها می‌توانند از تخفیف مالیاتی یک درصد استفاده کرده و با معرفی اداره کل ورزش و جوانان از وام‌هایی بهره‌مند شوند.

دانشور در پایان به دیگر کمک‌های این اداره کل به باشگاه‌های ورزشی خبرداد و خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان سالن و زمین ورزشی را در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهد که نمونه بارز آن تیم‌های آذرخش، شهرداری و گامبرون می‌باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها