مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان خبر داد :

محکومیت 663میلیونی واحدهای صنفی متخلف



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام :در سه ماهه نخست سال به منظور تشدید نظارت بر بازار  گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان هرمزگان انجام شد که در این رابطه واحدهای صنفی متخلف شناسایی و به 663 میلیون ریال محکوم شدند. 

مدیر  کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در این رابطه گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی در دو نوبت صبح و عصر در سه ماهه نخست سال در محور راستای حمایت از حقوق عامه مردم و تشدید نظارت و بازرسی با حضور مسئول گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان هرمزگان و بازرسین سازمان صنعت،معدن و تجارت و نماینده اتاق اصناف تشکیل شد. 

مرتضی مدنی فدکی با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی متخلف افزود: در این رابطه 285 فقره پرونده تشکیل شد که منجر به صدور حکم میزان محکومیتی بالغ بر    663میلیون ریال گردید.

دستگیری 4 تبعه هندی

مدیر  کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان با اشاره به پرونده های مهم از قاچاق سوخت  و دستگیری اتباع هندی سخن به میان آورد و یادآور شد: مدتی قبل ،  یک فروند یدک کش که بدون هویت و فاقد شمارش ثبت رسمی و اسمی به صورت دوره ای در آبهای ایران و امارات مستقر شده  و اقدام به خریداری و جمع آوری سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و انتقال آن به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می نمود شناسایی شد.  

مدنی فدکی ادامه داد:  99 هزار لیتر نفتگاز قاچاق کشف و ضبط شد که  ناخدا به پرداخت مبلغ5 میلیارد و 869 میلیون و 116 هزارریال جزای نقدی محکوم گردید. به گفته وی  در این رابطه 4 تبعه هندی نیز دستگیر شدند.

کشف  طلای قاچاق

مدیر  کل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به پرونده کشف طلای قاچاق  گفت: از یک دستگاه خودروی پژو 206 مقدار یکهزارو 931 گرم طلای خارجی کشف شد . 

مدنی فدکی افزود:  راننده خودرو با احتساب ارزش خودرو علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ 4 میلیاردو 562 میلیون و 591 هزار و 275 ریال محکوم شد.

کشف دستگاه گوشی و تبلت 

از یک دستگاه اتوبوس

مدنی فدکی با بیان اینکه یک دستگاه اتوبوس که با همکاری یک خودروی زانتیا قصد انتقال 743 دستگاه گوشی همراه و 202 دستگاه تبلت قاچاق به شیراز را داشته است گفت: این اتوبوس در بندر لنگه متوقف و اقلام قاچاق کشف شد. وی افزود: پرونده در شعبه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بندرلنگه رسیدگی و متهم علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ یک میلیاردو 50 میلیون هزار ریال جزای نقدی محکوم گردید.

تشدید بازرسی از صرافی ها

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان از  تشکیل جلسه ای  در شورای روسای بانک های استان به منظور بررسی و تبادل نظر در حوزه تبادلات و قاچاق ارز  خبر داد و گفت: مدتی قبل در جلسه ای که به منظور بررسی و تبادل نظر در حوزه مبادلات و پیشگیری از قاچاق ارز با حضور تمامی روسای بانکهای استان برگزارشد که مقرر گردید تعهدات ارزی وارد کنندگان کالا منجمله عدم ایفای تعهدات ارزی باشد.

به گفته  مدنی فدکی ،تاکید در خصوص اخذ تمهیدات لازم از تجاری که ارز دولتی دریافت می کنند،تاکید در خصوص آموزش پرسنل در حوزه ارز،تاکید در خصوص به کارگیری کارشناسان مورد اعتماد در جهت جلوگیری از تخلفات ارزی در حوزه ارزی،عدم حضور نماینده بانک مرکزی در حوزه ارز در استان هرمزگان،بحث ارزهای دولتی و اخذ مستندات و احراز هویت اشخاص گیرنده ی ارز دولتی،تاکید بر تسریع در ارسال پاسخ استعلامات پرونده های تعزیرات حکومتی از بانک ها،بحث در خصوص تشدید بازرسی از صرافی ها،ارسال گزارشات افرادی که ارز دولتی دریافت اما نسبت به تولید یا واردات کالا اقدام نکرده اند به ادارات تعزیرات حکومتی ،ارز دانشجویی و درمانی و سایر موارد... به افرادی که واجد شرایط می باشند تحویل گردد از  برآیند این جلسه بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها