افزایش کیفیت خدمات درمانی در هرمزگان ؛

بهره‌برداری از تجهیزات پزشکی بیمارستان خلیج‌فارس



صبح ساحل ، اقتصادی - صبح دیروز در مراسمی همزمان با هفته تامین اجتماعی، با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس و مدیران استانی از دستگاه رادیولوژی دیجیتال، OPG و ماموگرافی و همچنین ۴ اتاق ایزوله در بخش‌های بستری بیمارستان خلیج‌فارس بهره‌برداری شد.

مدیردرمان تامین اجتماعی هرمزگان در حاشیه این مراسم  گفت: دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال،OPG و  مامو گرافی برای تشخیص سرطان‌های زنان در بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس  با اعتبار بالغ بر 8 میلیارد ریال  به بهره برداری رسید.

دکترمریم امیری افزود: همچنین طرح بهسازی چهار اتاق ایزوله در بخش های بستری نیز به بهره برداری رسید.وی گفت: بازسازی و استانداردسازی ۷ اتاق ایزوله که 4 اتاق آن به بهره برداری رسید با اعتبار اولیه‌ای بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال انجام‌شده است. 

وی تصریح کرد: یکی از بهترین مراکز تصویربرداری را نیز در بیمارستان خلیج‌فارس در اختیارداریم و در صورت موافقت و صدور مجوز آزمون استخدامی، شاهد فعال کردن 25 تخت دیگر در بیمارستان خلیج‌فارس خواهیم بود.

وی افزود: درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره قشم و بخش ام آر آی بیمارستان خلیج فارس نیز امسال بهره برداری می‌رسد.مدیردرمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: روزانه بیش از هزار و دویست بیمار برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

امیری افزود: بیمارستان خلیج فارس ۲۴۰ تخت خواب دارد که در صورت تامین اعتبار به ظرفیت نهایی سیصد تخت می‌رسد.مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان افزود: بالغ‌بر ۷۰۵ مرکز به‌صورت غیرمستقیم و بالغ‌بر ۹ مرکز نیز به صوت مستقیم در استان هرمزگان ارائه خدمات می‌کنند.

امیری تصریح کرد: یکی از بهترین مراکز تصویربرداری را نیز در بیمارستان خلیج‌فارس در اختیارداریم و در صورت موافقت و صدور مجوز آزمون استخدامی، شاهد فعال کردن 25 تخت دیگر در بیمارستان خلیج‌فارس خواهیم بود.

وی کمبود نیروی متخصص را بزرگترین مشکل حوزه درمان استان خواند.

استاندار هرمزگان نیز در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها گفت: شعار حق با مشتری است باید سرلوحه کار همه دست اندرکاران برای ارائه خدمت به مردم باشد تا رضایتمندی مردم از دستگاه‌ها و ادارات بالا برود.

فریدون همتی افزود: ارتقای تجهیزات پزشکی به دیجیتال و دستگاه ماموگرافی که برای غربالگری‌ها ضروری است از خدمات خوبی است که می‌تواند به ارتقای خدمات درمانی در استان کمک کند.

وی گفت: با کمک بخش دولتی و خصوصی تلاش می‌شود خدمات بهتر و بیشتری در زمینه بهداشت و درمان به مردم استان ارائه شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در استان کمبود فضای پزشکی داریم، اما با تلاش استاندار و دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان در ماه‌ها و سال‌های آینده وضعیت بارائه خدمات بهداشت و درمان ارتقا می‌یابد.

احمد مرادی افزود: در هرمزگان فقط یک بیمارستان تامین اجتماعی فعال وجود دارد که این برای جمعیت استان کم است و تلاش داری مراکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان بندر خمیر و حاجی آباد نیز بزودی تکمیل می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها