در تیرماه گذشته اتفاق افتاد؛

مهار 113 حریق با تلاش آتش نشانان بندرعباس



صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام حریق در گرمای تیرماه امسال به جان 39 منزل مسکونی، 7 واحد تجاری و 2 واحد اداری افتاد که با اقدام به موقع ماموران آتش‌نشانی بندرعباس آتش مهار شد، 4 نفر از مرگ نجات یافتند و به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با تایید این مطلب گفت: در تیرماه گذشته 113 فقره آتش سوزی رخ داده که 28 مورد آن بر اثر اتصالی برق، 17 مورد گاز، 6 مورد مواد شیمیایی، 3 مورد مواد نفتی و 59 مورد سایر بوده است.

فرجام دانش عامل 32 مورد حریق را غیر عمدی، 5 مورد را عمدی و 2 مورد نامعلوم اعلام کرد و افزود: علت 28 مورد آتش سوزی نقص فنی، 25 مورد سهل انگاری، 6 مورد عدم ایمنی و 54 مورد سایر به ثبت رسیده است.

وی مصدومان حریق تیرماه را 10 نفر ذکر کرد و زیان مالی بر اثر این حادثه را 2 میلیاردو 296 میلیون و 100 هزار ریال اعلام نمود.

به گفته دانش، میانگین رسیدن آتش‌نشانان به سر صحنه آتش سوزی در این مدت، 4 دقیقه و 28 ثانیه بوده است.

 141 عملیات امداد و نجات

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس آمار نجات و امداد را 141 مورد اعلام کرد و گفت: در ماه گذشته علت این تعدا د حادثه، 57 مورد سهل انگاری،47 مورد نقص فنی، 11 مورد عدم ایمنی، 5 مورد بلایای طبیعی و 21 مورد سایر تشخیص داده شده است.

دانش مصدومان زن را 15 نفر و مرد را 14 نفر خواند که در این حادثه ها 4 نفر مرد نیز جان خود را از دست دادند.

وی نجات یافتگان 141 عملیات امداد و نجات را 135 نفر عنوان کرد.

این مقام مسوول آمار حوادث آسانسور را همانند گذشته بیشتر از سایر حوادث دانست و گفت: در این مدت ماموران آتش‌نشانی در پی 50 مورد حادثه آسانسور که به علت گیر کردن افراد بود 79 نفر را نجات دادند. 

دانش گفت: در این مدت 42 نفر محبوس شده در خودرو، منزل، مغازه و...، به علت 27 مورد سهل انگاری و 5 مورد نقص فنی در 32 مورد عملیات نجات یافتند.

وی به گرفتن یا نجات حیوانات اشاره ای کرد و افزود: در این یک ماه، 20 عملیات نجات و امداد گرفتن و یا نجات حیوانات از جمله خزندگان، زنبور، حیوانات خانگی و ... رخ داده است.

دانش 11 مورد سانحه خودرویی خبر داد که 2 مورد بر اثر واژگونی، 8 مورد برخورد خودرویی، یک مورد سقوط بوده است که در این مورد 10 نفر زن و 6 نفر مرد مصدوم شدند و 2 نفر نیز فوت شدند.

وی به آمار خودکشی نیز اشاره ای داشت که در این مدت 2 نفر اقدام به خودکشی نموده بودند که با اقدام ماموران نجات و امداد آتش‌نشانی بندرعباس از مرگ نجات و به مرکز درمانی انتقال یافتند.

دانش میانگین رسیدن ماموران آتش‌نشانی سر صحنه عملیات نجات و امداد را 2 دقیقه و 37 ثانیه اعلام کرد.

صدور 276 شناسنامه ایمنی اصناف

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، از آموزش 7 هزار و 187 نفر شامل آموزش پرسنل، شرکت‌ها و ادارات، مدارس، آموزش غواصی، آموزش داوطلب آزاد، آتش‌نشانان داوطلب و بازی مقابله با بحران سخن گفت و در ادامه در خصوص پیشگیری از حوادث و حریق آماری از صدور 45 پروانه ساختمان،70 پایان کار ساختمان، صدور 276 شناسنامه ایمنی اصناف سخن گفت و افزود: در این مدت 283 جعبه f در ساختمان‌های مرتفع،481 خاموش‌کننده پودر و گاز و CO2 در ساختمان‌ها نصب شد. وی بازدید ایمنی از اماکن را 14 مورد اعلام کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها